گروه حوادث- دزدعروسک‌های شهر تهران که از پلیس آگاهی تهران فرار کرده بود، در شهر زاهدان دستگیر شد. این مرد که به اتهام سرقت بیش از صدفقره طلا و جواهرات دختران خردسال دستگیر شده بود، پس از بازجویی در پلیس آگاهی تهران هنگام انتقال به بازداشتگاه متواری شد. بنابراین گزارش، صبح روز ۲۱ آبان‌ماه سال‌جاری وقتی دخترکی خردسال با نشان دادن سارق جواهراتش در عبدل‌آباد فریاد زد که او دزد طلاهای من است، بلافاصله ساکنان محله او را دستگیر و تحویل ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد دادند.

ماموران کلانتری ۱۵۲ در حالی که مشغول تحقیق از این سارق بودند، دختر بچه خردسال دیگری به همراه پدرش با مراجعه به کلانتری با شناسایی سارق اعلام کرد چند روز قبل این مرد به بهانه خریدن شکلات، النگو و گوشواره‌های طلای مرا سرقت کرد.

با شناسایی متهم از سوی کودک خردسال وی لب به اعتراف گشود و به سرقت جواهرات کودکان خردسال در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد.

متهم پس از انتقال به پایگاه ۵ پلیس آگاهی تهران با اعتراف به بیش از ۱۰۰فقره سرقت جواهرات کودکان گفت: با پرسه‌زدن در کوچه‌ها و خیابان‌ها وقتی کودک خردسال تنهایی را مشغول بازی می‌دیدم به بهانه خریدن شکلات او را به محل خلوتی برده و به وسیله انبر النگو‌هایش را بریده و سرقت می‌کردم.

با انجام این بازجویی‌ها متهم با قرار بازداشت از سوی بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، عصر روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه سال‌جاری متهم پس از بازجویی در حالی که منتظر انتقال به بازداشتگاه بود با استفاده از فرصتی اقدام به فرار از پلیس آگاهی تهران کرد. با فرار این متهم،‌ اکیپی از ماموران پایگاه ۵ پلیس آگاهی تهران ردیابی‌های خود را آغاز و در تحقیقات پی بردند متهم به شهر زاهدان فرار کرده و قصد دارد با کمک برادرش که از قاچاقچیان موادمخدر است، از مرز خارج شود. با انجام این تحقیقات، اکیپی از ماموران به شهر زاهدان اعزام و غروب روز چهارشنبه اول آذرماه سال‌جاری متهم را در منزل برادرش ردیابی و دستگیر کردند.

با دستگیری متهم و انتقال به تهران تحقیقات در ارتباط با سرقت‌های دیگر وی ادامه دارد.