مجازات مرگ برای عامل قتل زن جوان در گورستان

گروه حوادث- مردی که با کشاندن یک زن به گورستانی در پاکدشت وی را به طرز هولناکی به قتل رسانده است از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران، به قصاص نفس اعدام محکوم شد. این مرد ۲۵ساله در دفاع از خود، ادعاهای عجیبی را پیش‌روی قضات قرار داد که از سوی آنان پذیرفته نشد.

بنابه این گزارش، شامگاه ۱۴شهریور ماه سال ۸۴ رهگذری در قبرستان روستایی حوالی پاکدشت با پیکر خون‌آلود زنی روبه‌رو شد و پلیس را در جریان قرار داد.

وقتی ماموران پلیس بالای سر جسد این زن حاضر شدند در بررسی‌های خود پی بردند که قربانی زن ناشناسی است و با ضربات متعدد چاقو و گلدان شکسته‌ای به قتل رسیده است. چند روزی نگذشته بود که با مراجعه خانواده زنی به نام «طوبی» و ادعایی مبنی بر اینکه مادر خانواده ناپدید شده است، آنان جسد زن ناشناس را در سردخانه پزشکی قانونی دیدند و او را شناسایی کردند. در این مرحله، کارآگاهان به تحقیق از فرزندان طوبی پرداختند. یکی از دختران طوبی به کارآگاهان گفت: یک هفته قبل شنیدم که مادرم با محسن که از آشنایان قدیمی‌مان است و رفت‌وآمد خانوادگی داریم قرار گذاشته تا وامی بگیرد.

صبح روز جنایت بود که مادرم من را از خواب بیدار کرد و گفت: زود برمی‌گردد، تصورم این است که می‌خواست با محسن به بازار تهران برود.

با این سرنخ محسن تحت تعقیب قرار گرفت تا این که روز ۱۱ خرداد ماه سال جاری وقتی در روستای شاهدشهر شهریار پنهانی زندگی می‌کرد به دام افتاد و پذیرفت طوبی را به خاطر مخالفت با رفتارهایش به قتل رسانده است.

در دادگاه

صبح دیروز محسن در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران در برابر عزیز محمدی، رییس دادگاه و چهار قاضی دیگر، افتخاری، باقری، عبدالهی و رحیمی ایستاد و به دفاع از خود پرداخت.

در ابتدای جلسه محاکمه خاکی در مقام نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: اعترافات متهم در خصوص تعداد ضربات چاقو و چگونگی جنایت با نظریه پزشکی قانونی مطابقت دارد و اتهام وی از نظر دادسرا محرز است و به‌رغم این که دو فرزند قربانی اعلام رضایت کرده‌اند، دو دختر و پسر دیگر طوبی خواستار مجازات قصاص نفس - اعدام - قاتل مادرشان هستند و ما نیز خواستار مجازات قانونی متهم هستیم.

بعد از قرائت کیفرخواست از سوی دادیار خاکی، دو دختر و پسر طوبی، در جایگاه حاضر شدند و با ادعای اینکه مادرشان یک زن نمونه بود، خواستار مجازات قصاص قاتل شدند. وقتی محسن در جایگاه قرار گرفت، در دفاع از خود گفت: من قتل کرده‌ام، اما به خاطر رفتار‌های اشتباه طوبی بود، با این خانواده از مدت‌ها پیش رفت و آمد داشتیم و من با دیدن رفتار‌های مقتول همیشه به او تذکر می‌دادم، اما گوشش بدهکار نبود، روز جنایت وقتی به بهانه فاتحه‌خوانی او را به قبرستان بردم، خواستم دست از رفتار‌هایش بردارد که او به خواسته‌ام اعتراض کرد، ابتدا دو مشت به سرش زدم سپس با گلدانی که در گوشه‌ قبری بود به سرش کوبیدم، او نیمه جان بود که ۱۷ ضربه چاقو به او زدم.

قاضی عزیزمحمدی، در برابر ادعای قاتل که رفتار‌های اشتباه طوبی، را دلیل و انگیزه جنایت دانسته بود، گفت که تحقیقات پلیسی از همسایگان، آشنایان و معتمدان محله‌ای که طوبی در آن زندگی می‌کرد، نشان داده است که وی زن خوبی بوده و بدرفتار‌ی‌ای نداشته است. رییس دادگاه افزود که طرز فجیع جنایت خصوصا اینکه قاتل بی‌رحمانه به زن جوان تاخته است، نشان می‌دهد که وی کینه زیادی از قربانی‌اش داشته است. بنابرگزارش خبرنگار ما، پنج قاضی، با گناهکار شناختن محسن و نپذیرفتن ادعاهای متهم او را به قصاص نفس (اعدام) محکوم کردند.