دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با هوشیاری پلیس کرج

فردی که به منظور‌ گرفتن وام خوداشتغالی از شهروندان کرجی کلاهبرداری می‌کرد، با هوشیاری پلیس این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش پلیس، ماموران آگاهی کرج طی چندین شکایت مشابه از فردی به نام فرشید در‌خصوص کلاهبرداری عملیات پلیسی خود را جهت شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.

با دریافت این خبر، ماموران تحقیقات خود را آغاز و پس از بازجویی‌های به‌عمل آمده از هفت شاکی دریافتند‌، متهم فوق مبلغ ۱۵۰ الی ۵۰۰هزار تومان به عنوان کارمزد از آنها گرفته و قرار بوده برای آنها وام خود اشتغالی دریافت کند.

این گزارش می‌افزاید: ماموران با بررسی‌های پلیسی و انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و در دست داشتن مجوز دستگیری متهم مورد‌نظر، سرانجام روز گذشته وی را در خیابان ۴۵‌متری گلشهر طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به کلانتری و قبول بزه انتسابی طی بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: افرادی را از قبل شناسایی و با وعده گرفتن وام اشتغالزایی مبالغی وجه‌نقد از آنها می‌گرفتم و بعد متواری می‌شدم.

متهم در ادامه بازجویی‌ها به هشت فقره کلاهبرداری و جعل‌نامه در مدرسه فنی حرفه‌ای کرج اعتراف کرد. دستگیری کلاهبردار تحت تعقیب در اردبیل

با تلاش پلیس اردبیل‌، فردی که ۱۶۰ تخته فرش را در شهرستان کاشان کلاهبرداری کرده بود‌، در مغازه برادرش در اردبیل دستگیر شد.

به گزارش پلیس‌، پلیس آگاهی اردبیل در پی رسیدگی به پرونده کلاهبرداری ۱۶۰ تخته فرش در شهرستان کاشان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار آغاز کردند.

این گزارش حاکی است‌، پلیس آگاهی اهواز با تعقیب و مراقبت‌های ویژه موفق شد این کلاهبردار را در مغازه برادرش شناسایی و دستگیر کند.

زمین‌خواران شهرستان صدوق دستگیر شدند

ماموران اطلاعات انتظامی‌شهرستان صدوق یزد ۳ نفر زمین خوار را دستگیر و به مقامات قضایی معرفی کردند.

به گزارش پلیس، در پی گزارش‌های متعدد مردمی ‌مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی قطعه زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان صدوق را تسطیح و قصد تصرف آن را دارند، ماموران اطلاعات انتظامی‌این شهرستان بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند.

براساس این گزارش، پس از چند روز کار اطلاعاتی عامل این پرونده دستگیر شد.

وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد، زمین بنا به سفارش دو نفر دیگر تسطیح شده که هر دو نفر نیز دستگیر شدند.

ادامه تحقیقات برای یافتن قاتل دختر ۱۴ساله

با رد اتهام از مظنون به قتل دختر ۱۴ساله‌ای که عصر روز سه‌شنبه، سی‌ام آبان ماه، با ضربات چاقو در منزلشان به قتل رسید، پلیس پایتخت همچنان در پی شناسایی عامل یا عاملان قتل فجیع این دختر نوجوان است.

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری، مادر و برادر دختر ۱۴ ساله‌ای که چند ساعت از منزل خارج شده بودند، پس از بازگشت به خانه با جسد دخترشان مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

بر اساس این گزارش مادر مقتول طی تماس با پلیس، کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ را به محل جنایت کشاند و به این ترتیب با حضور این کارشناسان در محل جنایت مشخص شد: متهم یا متهمان به قتل با اجبار وارد منزل نشده و با این خانواده از قبل آشنایی داشته‌اند. در این بین بررسی‌های بعدی نیز نشان داد که مقداری طلا و وسایل تزئینی به ارزش تقریبی ۵۰۰هزار تومان از منزل به سرقت رفته است. با شناسایی یکی از آشنایان ۲۲ ساله خانواده مقتول که به مواد مخدر نیز اعتیاد دارد و دستگیری وی، مظنون ۳۰ ساله دیگری که وی نیز با مظنون اولیه در ارتباط بوده، شناسایی و همان روز دستگیر شد.

سرهنگ خوئینی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این خصوص گفت: در پی بازجویی‌هایی که از این دو مظنون به عمل آمد، مشخص شد که آنها در ارتکاب این قتل نقشی نداشته‌اند، از این رو پس از رد اتهام، آنها آزاد شدند.

به گزارش ایسنا تحقیقات پلیس جنایی پایتخت جهت شناسایی عامل یا عاملان اصلی این جنایت همچنان ادامه دارد.

سرقت مسلحانه ۱۰۰ گرم طلا از یک طلافروشی در خیابان نامجو

سارقی که پس از ورود به یک طلافروشی با اسلحه کلت کمری، مالک طلافروشی را تهدید کرده و با او درگیر شده بود، با سرقت تنها ۱۰۰ گرم طلا متواری شد.

به گزارش پلیس ساعت ۱۷ روز چهارشنبه گذشته یکم آبان ماه، جوانی حدودا ۲۵ ساله با ورود به یک طلافروشی در خیابان شهید نامجو، در حالی که ابتدا خود را مشتری جلوه داده بود، ناگهان اسلحه کلت کمری همراه را از جیبش بیرون درآورده و با تهدید مالک طلافروشی، از وی درخواست کرد که تمامی ‌طلاهای مغازه‌اش را در اختیارش قرار دهد.

پس از ممانعت طلافروش در این خصوص، سارق با او درگیر شد و در حالی که ناکام مانده بود، به سرعت مقدار کمی ‌طلا که در دسترسش بود را برداشته و پس از خروج از مغازه با موتورسیکلتش که در خیابان پارک کرده بود، متواری شد.

با اطلاع عوامل کلانتری ۱۰۶ «نامجو»، ماموران به موقعیت اعزام و جهت دستگیری متهم وارد عمل شدند، اما متهم پس از سرقت به سرعت از موقعیت متواری شده بود.

سرهنگ خوئینی،‌ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این که متهم جوان، بدون نقاب وارد مغازه و تنها موفق به سرقت ۱۰۰ گرم طلا شده است، به ایسنا گفت: با چهره‌نگاری انجام شده، تحقیقات ماموران اداره مبارزه با سرقت مسلحانه و زورگیری پلیس آگاهی جهت دستگیری متهم که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، حرفه‌ای نیز نبوده و به طور ناشیانه‌ای وارد عمل شده، آغاز شده است.