گروه حوادث - متهمی که پس از سرقت خودروها با خرید خودروهای از رده خارج، خودروی مسروقه را با اسناد خودرو از رده خارج به فروش می‌رساند، سرانجام دستگیر شد. سرهنگ سلطانی، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح پرونده اظهار کرد: ماموران مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی با تحت نظر قرار دادن سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای خودرو، یک متهم سابقه‌دار به هویت «مجتبی» ۴۰ ساله که فعالیتش به ظن پلیس مشکوک به نظر می‌رسید در حالی که یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون به سرقت در اختیارش بود را در غرب تهران دستگیر کردند.

وی افزود: با دستگیری «مجتبی» مقارن یکم آبان ماه سال جاری، در تحقیقات به عمل آمده، مشخص شد که متهم پس از سرقت خودروها با خرید خودروهای از رده خارج اقدام به جابه‌جایی اسناد و پلاک خودروها کرده و با «سند نمره کردن»، خودروهای مسروقه را در تهران و دزفول به فروش رسانده است.

بنا به این گزارش، با مشخص شدن مسروقه بودن پژویی که در اختیار متهم بود، وی در جریان بازجویی‌های پلیسی به سرقت خودروهای پژو، پراید، مزدا، دوو و نیسان در غرب تهران از ابتدای سال ۸۵ اعتراف کرد. سرهنگ سلطانی گفت: متهم که نیمه‌های شب جهت سرقت خودروها وارد عمل شده و پس از آن، خودروها را با سند نمره کردن به فروش رسانده بود، به سرقت ۱۵ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری و فروش چند دستگاه از آنها به یک مالخر اعتراف کرد.

براساس این گزارش با دستگیری این مالخر در اواسط آبان ماه، ۸ دستگاه خودرو که به متقاضیان یکی از شهرستان‌ها فروخته شده بود، کشف و به دنبال آن چهار دستگاه خودرو دیگر نیز که در تهران به فروش رسیده بود، شناسایی شد.