خدمات نقشه گوگل مجهز به تلفن رایگان شد

گوگل به تازگی یک قابلیت جدید به سرویس نقشه خود افزوده است. از این پس زمانی‌که کاربران محل یک مرکز تجاری و یا شرکت را بر روی نقشه پیدا کنند، می‌توانند از طریق گوگل با شماره‌های آن محل تماس برقرار نمایند. در شرح این سرویس می‌توان گفت، هنگامی‌که شما به عنوان کاربر، محل یک مرکز تجاری را پیدا می‌کنید شماره آن محل نمایش داده می‌شود و در کنار آن یک لینک با نام «call» به نمایش گذاشته می‌شود. شما با کلیک بر روی این عبارت، باید شماره تلفن خود را وارد کنید، سپس با کلیک بر روی «Connect For Free» می‌توانید به صورت مجانی با آن مکان تماس برقرار کنید. همچنین Google Maps تضمین می‌کند که شماره تلفن شما بدست کسی نخواهد افتاد.

سپس تلفن شما شروع به زنگ خوردن می‌کند و Caller ID شما شماره شرکت تجاری مقصد را نمایش می‌دهد نه شماره

Google Maps.

بعد از برداشتن تلفن دو پیامد ممکن است رخ دهد، در اغلب موارد، تماس شما با مرکز تجاری موردنظر به صورت موفق انجام خواهد شد، اما در بعضی از موارد شما یک صدای از پیش ضبط شده خواهید شنید که از شما می‌خواهد تا شماره «۱» را بفشارید تا تماس برقرار گردد. در هر صورت تماس شما با موفقیت انجام خواهد گرفت.

مزایای این امکان، گذشته از راحتی کار با آن، این است که سرویس به طور کلی مجانی است. همچنین گوگل اعلام کرده است که به هیچ عنوان شماره‌تلفن شما در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت.