نگاه سوم- مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مطبوعات و اولین جشنواره خبرگزاری‌ها عصر پنج‌شنبه با حضور اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم از ۷۶نفر از اهالی مطبوعات و رسانه‌ها به دلیل تولید بهترین مطالب در حوزه‌های گروه‌های تخصصی ۳۵گانه تقدیر شد. در این مراسم برگزیدگان سیزدهمین جشنواره مطبوعات در سه بخش اعلام شدند که اسامی آنها به این شرح است:

در گرایش سرمقاله محمد کاظم انبارلویی از روزنامه رسالت رتبه اول، قدرت‌ا... رحمانی از روزنامه کیهان رتبه دوم. در گرایش مصاحبه، فیروزه اکبریان از روزنامه شرق رتبه اول و صادق مهدی غفرانی از روزنامه کیهان رتبه دوم.

در رشته گزارش توصیفی مریم یوشی از روزنامه جام جم رتبه اول و شیده لالمی از روزنامه ایران رتبه دوم. در رشته گزارش تحقیقی بنفشه سام گیس از روزنامه شرق رتبه اول و احسان ناظم بکایی از همشهری رتبه دوم. در رشته گزارش خبری

محمد غمخوار از روزنامه شرق رتبه اول و مسعود ابراهیمی از روزنامه ایران رتبه دوم.

در رشته مقاله ادبی حسین آریانی از روزنامه بانی فیلم رتبه اول و سجاد صاحبان زند رتبه دوم. در رشته عکس محمد بابایی از تصویر سال رتبه اول و علیرضا صوت اکبر از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم. دیگر بخش‌های جشنواره سیزدهم حائز برنده رتبه اول معرفی نشدند و در برخی از رشته‌ها تنها از برخی از پدیدآورندگان تقدیر شد.

در بخش دیگری از این جشنواره که به بزرگداشت شهدای رسانه اختصاص داشت از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هایی که پس از حادثه سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران پوشش مناسب خبری در مورد این حادثه داشتند لوح‌های تقدیری اهدا شد.