بازداشت دزد مسلح یک سوپرمارکت

گروه حوادث- مهاجم مسلح در حالی که با دو تپانچه اقدام به سرقت از یک سوپرمارکت کرده بود، بازداشت شد.

این حادثه ساعت ۲۱ و ۵دقیقه روز ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در بلوار فرحزاد رخ داد. بنابراین گزارش، در حالی که چند زن و مرد در داخل یک سوپرمارکت بزرگ در حال خرید وسایل موردنیاز خود بودند، ناگهان یکی از کارگران، مردی را مشاهده کرد که لباس سبزرنگی به تن دارد و در دست راستش یک اسلحه کمری گرفته به طرف صندوق سوپرمارکت می‌آید. مرد مسلح پس از رسیدن کنار صندوق در حالی که تپانچه‌اش را به طرف صاحب سوپرمارکت نشانه رفته بود، با تهدید از او خواست به همراه کارگران و مشتریانش به قسمت انتهایی سوپرمارکت بروند.

لحظاتی بعد، مهاجم مسلح ساک مشکی رنگی را از زیر لباسش درآورده و با تهدید از صاحب سوپرمارکت خواست تا تمامی موجودی داخل صندوق مغازه را در داخل ساک بریزد. صاحب سوپرمارکت بی‌هیچ مقاومتی به درخواست مهاجم مسلح عمل کرد. لحظه‌ای بعد وقتی مهاجم مسلح ساک پر از پول را برداشته و قصد ترک کردن آنجا را داشت، یکی از کارگران سوپرمارکت او را خلع سلاح کرده و روی زمین خواباند.

در حالی که حاضران در محل تصور می‌کردند همه چیز تمام شده است و به انتظار رسیدن خودروی پلیس بودند، ناگهان سارق مسلح از زیر لباسش اسلحه دیگری را بیرون کشید، ولی با هوشیاری کارگر مغازه و مردم این اسلحه نیز از دست او بیرون کشیده شد. در همین هنگام ماموران گشت ۱۳۴ شهرک قدس خود را به محل حادثه رسانده و مرد مسلح را به کلانتری انتقال دادند.

صاحب سوپرمارکت وقتی از سوی پلیس تحت بازجویی قرار گرفت درباره چگونگی وقوع حادثه گفت: من به همراه ۱۰ نفر از کارگران در داخل سوپرمارکت مشغول راه‌اندازی مشتریان بودیم. این مرد به من مراجعه کرده و خود را ویزیتور یک شرکت معرفی کرده و گفت: می‌خواهد با من قرارداد ببندد ولی چون ما فقط از شرکت‌های معتبر خرید می‌کنیم با او قرارداد نبستم.

چند دقیقه گذشته فکر کردم او مغازه را ترک کرده است ولی ناگهان لوله اسلحه او را در یک قدمی خود دیدم.

او همه ما را به انتهای مغازه پشت ستونی برد که یکی از کارگرانم از طریق در زیرزمینی خود را به بیرون از مغازه رساند از سویی دیگر با پلیس تماس گرفتیم. تصورم بر این بود که ماموران قبل از اینکه او مغازه را ترک کند، می‌رسند ولی او پس از دقایقی با گرفتن پول‌ها داشت مغازه را ترک می‌کرد، در همین هنگام به‌رغم میل من کارگرم با او درگیر شده و او را خلع سلاح کرد.

به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته متهم پرونده پس از انتقال به دادسرای تهران از سوی جعفری، معاون دادستان تحت بازجویی‌های قضایی قرار گرفت. وی درباره حادثه گفت: سال ۸۲ وقتی در منطقه لرستان کار می‌کردم این دو اسلحه را به مبلغ ۳۰۰هزار تومان خریداری کردم. روز حادثه از همه چیز خسته شده بودم بی‌پولی خیلی به من فشار آورده بود. اسلحه‌ها را در زیر لباسم پنهان کردم و در خیابان‌ها به راه افتادم. اغلب مغازه‌ها تعطیل بود. تنها این سوپرمارکت باز بود من هم تصمیم به سرقت از آنجا را گرفتم.

به گزارش خبرنگار ما، باتوجه به این اعترافات متهم با صدور قرار قانونی تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.