«بی‌وفا» بر پرده سینماها آمد

خبرگزاری فارس- نخستین فیلم سینمایی «اصغر نعیمی» با عنوان «بی‌وفا» بر پرده سینماهای تهران نشست.

فیلم «بی‌‌وفا» پس از «چه کسی امیر را کشت؟» به نمایش درآمده است. حمید گودرزی، الناز شاکردوست، گوهر خیراندیش، فلامک جنیدی، محمدرضا هدایتی، پوراندخت مهیمن، علیرضا جعفری و محسن قاضی مرادی بازیگرانی هستند که در «بی‌وفا» ایفای نقش می‌کنند.

«بی‌وفا» نخستین فیلم «اصغر نعیمی» در سمت کارگردان است. وی به عنوان نویسنده و منتقد سال‌ها با مطبوعات همکاری داشته و دستیاری بیش از ده فیلم سینمایی را در کارنامه دارد. آثار «جمالزاده»، «آل احمد» و «مرادی کرمانی» سینمایی می‌شوند

با مطالعه رمان‌های ایرانی قرار است که آثاری از «جمالزاده»، «آل‌احمد» و «مرادی کرمانی» فیلم سینمایی ‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی جمشیدی، مسوول بخش اقتباس بنیاد سینمایی فارابی با اعلام این خبر گفت: این بخش در بنیاد سینمایی فارابی، دارای یک گروه کارشناسی است که تمام رمان‌های ایرانی و خارجی را مطالعه و رمان‌هایی که قابلیت تصویر دارند، انتخاب می‌کند.

وی افزود: در راستای حمایت از متون معاصر قرار است ۴ اثر از سه نویسنده به فیلم سینمایی تبدیل شود.

جمشیدی یادآور شد: «مدیر مدرسه» نوشته جلال آل‌احمد، «دارالمجانین» و «فارسی شکر است» دو اثر از محمدعلی جمالزاده و «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی به فیلم تبدیل می‌شوند.

وی همچنین گفت: یک متن از «بزرگ علوی» نویسنده معاصر نیز انتخاب شده و به فیلم تبدیل شود و این کار سه‌گانه یا پنج‌گانه‌ای است که بنیاد سینمایی فارابی از ادبیات معاصر استفاده خواهد کرد.

خانه شهریاران جوان، جشنواره آفتابگردان برگزار می‌کند

خانه شهریاران جوان، وابسته به گروه مشورتی جوان شهردار، امروز مصادف با میلاد حضرت معصومه و «روزملی دختر» جشنواره‌ای را با عنوان «آفتابگردان» آغاز می‌کند.

این جشنواره در زمینه‌های مختلف ادبی از جمله مقاله، داستان کوتاه، عکس و نقاشی (در مقطع A۴) با موضوع «چالش‌های دخترانه» است و برای جوانان ۱۴ تا ۲۹ ساله تهرانی برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ آذر ماه به آدرس دبیرخانه در خیابان لبافی‌نژاد، حد فاصل خیابان دانشگاه و فخر رازی، کوچه انوری، شماره ۱ ارسال کنند.

اختتامیه این جشنواره در ۸ دی ماه برگزار و از آثار برگزیده از سوی هیات داوران تقدیر می‌شود.

«بیهوشی» به جشنواره فیلم کوتاه راه یافت

فیلم کوتاه «بیهوشی» به کارگردانی اسکو ساس به نمایندگی از کشور استونی در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این فیلم کوتاه محصول سال ۲۰۰۴ و داستان آن درباره مردی جوان است که در بیهوشی فرو رفته و مادرش تصمیم می‌گیرد به زندگی او خاتمه دهد. در فیلم ۱۵ دقیقه‌ای «بیهوشی» از موسیقی‌های متنوع مناطق مختلف دنیا استفاده شده است.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۳۰ آبان ماه تا ۵ آذر در تهران و پنج استان دیگر برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کن از «حافظ» استقبال می‌کند

فیلم سینمایی «حافظ» ساخته «ابوالفضل جلیلی» خود را برای حضور در جشنواره فیلم کن آماده می‌‏کند.به گزارش ایلنا، این فیلم هم‌اکنون مراحل صدا‌گذاری خود را طی می‌کند و حدودا تا دو ماه آینده آماده نمایش خواهد شد.«ابوالفضل جلیلی» سال گذشته نیز قرار بود حافظ را به جشنواره فیلم کن ارسال کند، اما به دلیل مشکلات فنی و آماده نبودن فیلم، از این اقدام خودداری کرد.

«حمله زنبورها» رکورددار بینندگان آبان ماه شد

فیلم سینمایی «حمله زنبورها» با داشتن ۸/۳۳درصد بیننده بیش از فیلم‌های دیگر هفته دوم آبان در تلویزیون مورد استقبال قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما از بینندگان، فیلم های سینمایی حمله زنبورها (شبکه سه) با ۸/۳۳درصد و «مردی با نقاب آهنین» ساخته رندال والاس و بازی لئوناردو دی کاپریو، جرمی آیرنز و جان مالکوویچ (شبکه پنج) با ۸/۲۳درصد بیننده، پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی هفته دوم آبان ماه بودند.