تجمیع پهنای باند نقش واسطه‌ها را از بین می‌برد

تجمیع پهنای باند توسط انجمن شرکت‌‏های اینترنتی نقش واسطه‌‏ها بین ISP‌ها و ICP‌ها را از بین می‌برد. علیرضا پورمددی‌، عضو انجمن شرکت‌‏های اینترنتی‌، در گفت‌وگو با ایلنا‌، با بیان این که انجمن ISP‌ها از مسائل و مشکلات شرکت‌‏های اینترنتی بیش از ۹۰‌درصد آگاهی دارد، اظهارداشت: مساله پهنای باند یکی از اجزای مهم مصرفی ISP‌ها است که بیشترین هزینه را صرف آن می‌‏کنند و با توجه به اشراف انجمن به مشکلات این شرکت‌‏ها در تهیه پهنای باند، تصمیم بر آن شد تا پهنای باند از طریق انجمن ISP‌ها بین این شرکت‌‏ها توزیع شود.

وی‌، با تاکید بر این که توزیع‌‏کنندگان پهنای باند در اکثر موارد پهنای باند را بین چند نفر تقسیم کرده و واسطه‌‏هایی نیز بین ICPها و ISP‌ها وجود دارند، خاطرنشان کرد: توزیع پهنای باند اگر از سوی انجمن ISP شکل گیرد نقش واسطه از بین می‌رود و مسائل مالی شرکت‌‏ها در تهیه پهنای باند نیز تا حدی حل خواهد شد. پورمددی‌، گفت: تجمیع پهنای باند به نفع شرکت‌‏های ISP خواهد بود تا با خیال آسوده و قیمت ارزان پهنای باند را در اختیار بگیرد.

وی‌ با اشاره به همکاری مخابرت و دیتا با انجمن ISP‌ها برای ارائه سرویس مناسب به کاربران‌، افزود: طرح تجمیع پهنای باند به ISP‌ها پهنای باند را با قیمت معقول‌تری ارائه می‌‏دهد.

عضو انجمن شرکت‌‏های اینترنتی، با اشاره به صنوف مختلف در کشور‌، یادآور شد: مواد اولیه همه صنوف به صورت کلان و با قیمت‌‏های بهتر از سوی اتحادیه‌‏ها و انجمن‌‏ها در اختیار اعضای صنف قرار می‌‏گیرد که این امر آشفتگی بازار را در تهیه مواد اولیه از بین می‌‏برد.