یک اسپم تصویری 40درصد رایانه‌های جهان را آلوده کرد

یک اسپم تصویری که از سد فیلترهای ضد اسپم رایانه‌ای می‌گذرد. از اوایل سال ۲۰۰۶ تاکنون ۴۰درصد رایانه‌ها را آلوده کرده است. به گزارش ایسنا، وقتی این اسپم جدید به عنوان یک تصویر به رایانه فرستاده می‌شود، تلاش‌های امنیتی رایانه نمی‌تواند جلوی ورود این نوع اسپم را بگیرد.

این اسپم‌ها در گذشته ۱۸درصد پست‌های الکترونیک را آلوده ‌کردند که این آمار تاکنون به ۴۰درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، فیلترهای ضداسپم در گذشته با تحلیل محتوای نامه، توجه به کلمات و عباراتی که برای آن شناخته شده بودند،‌ اسپم‌ها را شناسایی می‌کرده‌اند.

اسپم‌های تصویری دارای نقاط ضعفی هستند که فیلترها می‌توانند آنها را به دام بیندازند و به گفته پاول باکا، محقق در زمینه ویروس و اسپم، رایانه‌هایی که اسپم‌ها را می‌فرستند قابل شناسایی و مسدود شدن هستند و تاکنون ۸۰درصد اسپم‌های تصویری شناسایی شده‌اند که بعضی از این تصاویر به وسیله رایانه مشخصی اسکن می‌شوند.

به گفته وی اطلاعاتی شامل تعداد رنگ‌ها و پیکسل‌های به کار رفته در تصاویر به رایانه داده می‌شوند، در نتیجه زمانی که رایانه با تصویری رو به رو می‌شود آن تصویر را با اطلاعات خود مقایسه می‌کند، اما هدف بزرگ‌تر در زمینه فیلتر کردن اسپم‌ها، به‌کارگیری فناوری کلمه‌خوانی ندری (OCR) است که به وسیله آن می‌توان محتوای هر پیغام تصویری را مطالعه کرد.