با فرار یک راننده در پی مظنونیت پلیس بوکان در آذربایجان غربی، ماموران با ده‌ها فقره اسناد و مدارک جعلی، تجهیزات ماهواره‌ای قاچاق به‌جا‌مانده از محکوم «رای‌باز» مواجهه شدند.

مقارن ساعت ۲۲ و ۳۰دقیقه روز ۲۴ آبان‌ماه سال‌جاری، ماموران دایره مبارزه با جرائم اقتصادی شهرستان بوکان در جریان گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو که در حال ورود به پارکینگ منزلی بود، مشکوک و جهت بررسی آن وارد عمل شدند و به این ترتیب مشاهده کردند: راننده خودرو در حال بارگیری رسیور و تجهیزات ماهواره است. در این حال راننده خودرو به محض مشاهده ماموران با به جا گذاشتن بار مربوطه از محل متواری شد و متعاقب آن با بی‌نتیجه ماندن عملیات تعقیب و گریز، ماموران، بررسی روی اموال به‌جا‌مانده از متهم را آغاز کردند. در تحقیقات به عمل آمده، پلیس پی برد: متهم، زندانی «رای‌باز» بوده که فعالیت‌های مجرمانه‌اش را در مدت زمان آزادی از زندان از سر گرفته است. کشف مقادیری مشروبات الکلی و ۱۰۶ دستگاه رسیور و تجهیزات ماهواره‌ای در زمان مظنونیت ماموران به متهم، در حالی بود که پلیس با اخذ دستور قضایی پس از بازرسی از منزل متهم با ده‌ها فقره اسناد جعلی نیز مواجه شد. بر اساس این گزارش در این مرحله از کشفیات، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی آگاهی بوکان، دو فقره چک‌پول جعلی مربوط به بانک سپه، برگه‌های خرید کالا از مناطق آزاد و شهرهای مرزی، حکم تردد جعلی و برگه‌های مربوط به یکی از ارگان‌های نظامی، یک عدد مهر جعلی منقوش به در خروج گمرک پیرانشهر،

۸ برگ قولنامه فروش خودرو، ۵ عدد کارت جعلی خودروهای پیکان نیسان و وانت‌بار کشف کردند. متهم این پرونده در حالی متواری است که با ارایه مدارک جعلی به دست آمده از منزل وی به مراجع قضایی، حکم «رای باز» لغو شده و دستگیری او در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان بوکان آذربایجان غربی قرار گرفت.