اشد مجازات برای سارق جواهرات زنان

گروه حوادث - پسر جوانی که با پرسه زدن در خیابان‌ها دست به سرقت جواهرات زنان می‌زد، با صدور کیفرخواست از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۱۶ در آستانه محاکمه قرار گرفت. این پسر جوان در جریان آخرین دستبرد وقتی گردنبند زن سالخورده‌‌ای را سرقت کرد، ردیابی و بازداشت شد.

صبح روز ۲۵ شهریور ماه سال جاری زن سالخورده‌ای در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کرد دقایقی قبل جواهراتم توسط سارقان موتورسوار سرقت شد.

پس از حضور ماموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد در تحقیقات مشخص شد زمانی که این زن قصد داشت به خانه‌اش واقع در خیابان رجایی برود دو سارق موتورسوار به بهانه کمک کردن به وی حمله کرده و دستبند طلای او را به سرقت بردند. با انجام این تحقیقات و استعلام شماره پلاک موتور صبح روز دوم مهر ماه صاحب موتور شناسایی و وی در تحقیقات به ماموران گفت: موتور را چهار ماه قبل به پسر جوانی فروخته ام.

ماموران با به دست آوردن مشخصات سارق در یک عملیات ضربتی او را در منطقه نازی‌آباد دستگیر کردند.

وی پس از بازداشت وقتی از سوی زن سالخورده شناسایی شد، اعتراف کرد که به همراه یکی از دوستانش با تعقیب این زن وقتی او قصد داشت وارد خانه شود دستبند طلای او را سرقت کرده‌اند. با اعترافات متهم وقتی ماموران پرونده‌های مشابهی را که در آن جواهرات زنان توسط راکبان موتورسیکلت سرقت شده بود بررسی کردند مشخص شد این سارق به همین شیوه در مناطق مختلف دست به سرقت زده است.

یکی از این مالباخته‌ها پس از شناسایی سارق به ماموران گفت: صبح روز ۱۷ شهریور ماه به همراه پسرم به پارکی در نزدیکی خانه رفتیم. در نزدیکی پارک این سارق از پشت به من حمله کرد و گردنبند طلایم را با تهدید سرقت کرد.

با شناسایی متهم از سوی چند مالباخته دیگر پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۶ رسیدگی شد و بازپرس جمالزاده پس از چند جلسه بازجویی با صدور قرار مجرمیت و ارسال پرونده به دادگاه کیفری خواستار اشد مجازات برای متهم شد.