اختلاس 7میلیاردی از یک شرکت خودروسازی

صندوقدار یک شرکت وابسته به این شرکت خودروسازی بازداشت شده است گروه حوادث- صندوقدار یک شرکت سهامی خاص وابسته به یکی از شرکت‌های خودروساز که بیش از ۷میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

با صدور کیفر خواست برای این متهم وی به ‌زودی محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما چندی پیش پس از اینکه مسوولان شرکت خودروسازی متوجه شدند در حساب‌های شرکت کسری‌هایی به چشم می‌خورد، به عنوان خیانت در امانت و اختلاس علیه یک فرد شکایت کردند.

با این شکایت به دستور جعفر صابری زفرقندی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه، پرونده در اختیار شهبازی، دادیار شعبه دوم دادسرا قرار گرفت.

نماینده حقوقی این شرکت پس از حضور در دادگاه گفت: با بررسی‌هایی که توسط کارشناس ما در شرکت انجام شده است، صندوقدار شرکت که متصدی فعالیت‌های دریافت وجوه نقدی و چک‌های روز بود اقدام به خیانت در امانت و اختلاس کرده است.

پس از اعلام نظر کارشناسی که به دستور دادیار شهبازی صورت گرفت، مبلغ بیش از ۷میلیارد ریال به عنوان میزان مبلغ اختلاس معین شد ولی متهم نسبت به مبلغ اعلام شده اعتراض کرد و گفت: من بخشی از این مبلغ را از حساب‌ها برداشت کرده‌ام ولی به هیچ عنوان تمام این مبلغ مربوط به من نیست و آن را نمی‌پذیرم.

با این اعتراض با دستور قضایی، پرونده جهت کارشناسی دیگر به هیات کارشناسی ارجاع شد و آنان پس از بررسی اعلام کردند مبلغ ۷میلیارد و ۲۱۲میلیون و ۱۲۵هزار و ۶۰۰ ریال اختلاس شده است.

این گزارش حاکی است هیات کارشناسی در نظریه خود اعلام کرده بودند: متهم با سندسازی و صورت‌های مغایر با هم اقدام به ثبت یک سند در چند نوبت می‌کرد.

متهم با این شواهد سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: از دو سه سال پیش با سندسازی اقدام به برداشت غیرقانونی می‌کردم.

به گزارش خبرنگار ما متهم با قرار وثیقه ۱۵میلیارد ریالی بازداشت شد و پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده جهت صدور رای به دادگاه ارجاع شد.