سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه بنزین سال آینده را بررسی می‌کند

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دولت در حال بررسی بودجه بنزین در سال ۸۶ هستند و هنوز تکلیف این بودجه تعیین نشده است. به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابراز امیدواری کرد که این نهادها به زودی بررسی این موضوع را انجام دهند تا تکلیف دولت در این زمینه مشخص شود.

محمدرضا نعمت‌زاده افزود: در صورتی که سال آینده قیمت بنزین ثابت نگهداشته شود، باید واردات داشته باشیم و اگر بنزین دو نرخی شود برای بخش واردات از محل درآمدها به صورت تنخواه عمل می‌شود تا بودجه‌های خاص دیگری لازم نباشد.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه با دولت و مجلس است و تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

نعمت‌زاده درباره اساسنامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اساسنامه تکلیف قانونی است تا وزارت نفت و دولت اساسنامه جدید را به مجلس ارائه کنند.

وی افزود: اوایل امسال این موضوع از طریق وزارت نفت به دولت پیشنهاد شد و در کمیسیون تخصصی این بحث مطرح بود که خوشبختانه به سرانجام رسید.

محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به اساسنامه شرکت‌های ملی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش گفت: یک مجموعه‌ای به صورت هلدینگ این چهار شرکت را تحت پوشش قرار خواهد داد که دولت این موضوع را نهایی کرده و به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی در خصوص قاچاق سوخت اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ستاد رسمی است و با اختیارات رییس‌جمهور و هیات وزیران در حال انجام کارهای خود است.

وی گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان یکی از اعضای آن است و این ستاد یک نهاد مستقل به شمار می‌رود.

نعمت زاده افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بنا به وظیفه سازمانی خود تنها مسوولیت نظارت بر توزیع و مصرف فرآورده‌های نفتی را بر عهده دارد.