دنیای‌اقتصاد- مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز با حضور رییس‌جمهور در این سازمان برگزار می‌شود. رییس جدید سازمان مدیریت از امروز به طور رسمی فعالیت خود را در این سمت آغاز خواهد کرد. «امیر منصور برقعی» که دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت است، پیشتر سمت معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو را بر عهده داشت. وی ۴۹ ساله است و در سال‌های ۷۰ تا ۸۴ مدیریت طرح‌های عمرانی بزرگ در کشور از جمله سدهای کرخه و سیرجان و همچنین فرودگاه بین‌المللی امام (ره) را بر عهده داشت. برقعی در حالی مسوولیت سازمان مدیریت را به عهده می‌گیرد که باید سه انتخاب مهم در معاونت‌های امور اقتصادی، تولیدی و زیر بنایی انجام دهد که این انتصاب‌ها دیدگاه وی را در تدوین لوایح بودجه و سایر مسائل مشخص خواهد کرد.

رهبر: با تفاهم رفتم

در عین حال همزمان با مراسم معارفه برقعی در سمت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، آیین تودیع «فرهاد رهبر» رییس سابق این سازمان نیز برگزار خواهد شد.«رهبر» که استاد اقتصاد دانشگاه تهران است، در طول فعالیت دولت نهم، ۱۴ ماه ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده داشت.وی که کناره‌گیری از سازمان مدیریت را مبنی بر دادن استعفای خود ندانسته است، در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرده که با تفاهم رییس‌جمهور از پست خود کناره‌گیری کردم.رهبر افزود: موضوع کناره‌گیری من از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ماه‌ها قبل مطرح بود و کار یک دفعه و سریع نبود. من از ماه‌ها قبل درباره این مساله با رییس‌جمهور صحبت کردم و بالاخره براساس یک تفاهم با رییس‌جمهور از پست ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کناره‌گیری کردم.

رهبر افزود: استعفای من اصلا صحت ندارد و من و رییس‌جمهور به یک تفاهم رسیدیم و رییس‌جمهور براساس خواسته من شخص دیگری را جایگزین کردند. وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که از چند ماه قبل معاونان شما از سازمان خارج شدند و افراد دیگری جایگزین نشدند، خاطرنشان کرد: طبق قانون معاونان سازمان را باید با هماهنگی رییس‌جمهور انتخاب کرد و من به تنهایی حق انتخاب و جایگزین کردن معاونان را نداشتم.