گروه حوادث- سه پسر جوان که با گروگان گرفتن دندانپزشکی دست به سرقت میلیونی زده بودند، به حکم دادگاه کیفری تهران به بیش از ۳۶سال حبس محکوم شدند. این سه آدم‌ربا پس از ربودن دندانپزشک از مطبش او را در خانه‌اش زندانی کرده و با تهدید اسلحه قلابی پول‌های او را سرقت کردند.

اردیبهشت ماه سال‌جاری دندانپزشک جوانی با مراجعه به ماموران نیروی انتظامی اعلام کرد سه پسر جوان او را ربوده و پول‌هایش را به سرقت برده‌اند. وی به ماموران گفت: ۲۳اسفند ماه سال گذشته وقتی صبح زود در مطبم مشغول به کار بودم دو پسر جوان به بهانه دندان‌درد به مطبم مراجعه کردند و در یک لحظه با تهدید چاقو و قمه مبلغ ۱۰۰هزار تومان پول نقد و گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند و مرا تهدید کردند در صورتی که به پلیس گزارش بدهم مرا خواهند کشت.

وی ادامه داد: از ترسم هیچ شکایتی نکردم تا این که روز ۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری دوباره این دو جوان به مطبم آمدند و این بار با تهدید اسلحه و قمه دست و پاها و دهان مرا بستند و با سرقت کامپیوتر و مقداری از پول‌هایم تصمیم گرفتند مرا به خانه‌ام ببرند تا بتوانند پول‌های بیشتری را سرقت کنند. به همین خاطر از من خواستند تا خواهرم را که در خانه‌ام زندگی می‌کرد از آنجا دور کنم و من هم از طریق تلفن از او خواستم تا به خانه بستگان برود.

دندانپزشک در ادامه گفت: آنها پس از آنکه مرا به خانه‌ام بردند، از من خواستند تا از دوستانم پول بگیرم و من هم در تماس با دو تن از دوستانم مبلغ ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان از آنها گرفته و به آدم‌ربایان دادم ولی آنها مرا آزاد نکردند و صبح روز بعد با کرایه خودرویی مرا به عابر بانکی برده و با تهدید و گرفتن رمز حساب بانکی‌ام تمام پول‌های حساب را برداشت کردند و پس از ربودن جواهرات و اموال باارزش دیگرم فرار کردند.

با اعلام شکایت این دندانپزشک ماموران با ردیابی چک‌هایی که از مطب این دندانپزشک سرقت شده بود، یکی از آدم‌ربایان را دستگیر و با اعترافات او دو همدست دیگرش را نیز بازداشت کردند.

یکی از آدم‌ربایان در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به آدم‌ربایی گفت: از مدت‌ها قبل در ساختمانی در میرداماد کار می‌کردم و پس از نقشه سرقت از این دندانپزشکی را که در همان ساختمان مطب داشت و با کمک دو تن از دوستانم اجرا کردم. به گزارش خبرنگار ما، با اعتراف‌های آدم‌ربایان پرونده آنها به شعبه ۱۱۴۷ دادگاه کیفری تهران ارسال شد. این گزارش حاکی است قاضی صفوی پس از محاکمه آدم‌ربایان آنها را به تحمل ۳۲ سال حبس محکوم کرد.