ایران در انتخابات شورای ITU رای نیاورد

دوازده کشور عضو اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، به عضویت شورای نظارتی ITU درآمدند. کمال محامدپور، معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۵ آبان‌ماه، انتخابات شورای ITU که نظارت بر فعالیت‌های این اتحادیه را برعهده دارد، در ادامه اجلاس سران مختار ITU برگزار شد، اما با توجه به رقابت شدیدی که میان کشورهای کاندیدا در این دور وجود داشت، ایران نتوانست رای لازم را کسب کند.

وی افزود: حضور در این انتخابات و کسب نتیجه، به همکاری مجموعه دستگاه‌های کشور نیاز داشت و باید زمینه لازم از قبل فراهم می‌شد، متاسفانه وقتی تیمی ‌می‌خواهد از ایران در این نوع اجلاس‌ها حضور یابد، همه موارد در روز آخر مشخص می‌شود و بالطبع نمی‌توانیم حضور منسجم و موثرتری داشته باشیم.

معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رقابت شدیدی که در انتخابات وجود داشت، باید از قبل رایزنی‌های لازم را انجام می‌دادیم، چرا که تنها چند رای برای انتخاب شدن در این شورا نیاز داشتیم.

اجلاس سران مختار اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو و بیش از ۱۴۰ نماینده از این کشور‌ها از ۱۵ آبان‌ماه در آنتالیا آغاز به کار کرد و تا سوم آذرماه ادامه دارد.