به گفته وزیر نفت، بر اساس ساختار جدید طراحی شده برای چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت که به تصویب هیات دولت نیز رسیده، یک شرکت «هلدینگ» و چهار شرکت مادر تخصصی زیرمجموعه آن در وزارت نفت تشکیل خواهد شد. سید‌کاظم وزیری هامانه درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: این ساختار جدید ظرف ۱۰ روز آینده به مجلس ارائه خواهد شد تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. وی در خصوص ساختار جدید ۴ شرکت اصلی تابعه در اساسنامه آنها نیز یادآور شد:

براساس ساختار جدید پیشنهادی که به تصویب هیات دولت نیز رسیده است، یک شرکت «هلدینگ» و چهار شرکت مادر تخصصی زیرمجموعه آن پیش‌بینی شده است که شرکت هلدینگ نقش حاکمیتی و سیاستگذاری و چهار شرکت نیز نقش اجرایی خواهند داشت. این ترکیب کلان در هیات دولت به تصویب رسیده است و مراحل ویراستاری خود را طی می‌کند.

وی در خصوص آخرین اقدامات وزارت نفت در اجرای تبصره ۱۳اظهار داشت: مسوولیت وزارت نفت در تبصره ۱۳ تبدیل ۱۲۰هزار خودرو دوگانه سوز در کارگاه‌ها، احداث ۴۰۰جایگاه CNG و پرداخت مابه‌التفاوت تعیین شده به کارخانه‌های خودروسازی برای گازسوز کردن هر دستگاه خودروی تولیدی است. وی افزود: در زمینه همکاری با شرکت‌های خودروساز نیز تفاهم شد که تعداد ۶۰هزار کپسول مورد نیاز از موجودی انبار این وزارتخانه‌ در اختیار آنان قرار گیرد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر نفت یادآور شد: تاکنون حدود ۵۰هزار دستگاه خودرو از تعهد ۱۲۰هزار دستگاه تبصره ۱۳ دوگانه‌سوز شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال، رقم ۱۲۰هزار دستگاه محقق خواهد شد. تاکنون قرارداد اجرایی احداث ۹۶۰ جایگاه به امضا رسیده که به مراتب بیشتر از میزان تکلیف شده در برنامه است تا خودروهای تبدیل شده با مشکل تامین سوخت مواجه نشوند. وی در خصوص تامین گاز مورد نیاز جایگاه‌های CNG اظهار داشت: با توافقات انجام گرفته بین شرکت ملی گاز و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، آماده‌سازی جایگاه‌ها همزمان با تامین گاز مورد نیاز آن انجام خواهد گرفت. وزیر نفت یادآور شد: با توجه به کاهش قیمت نفت و به تبع آن قیمت بنزین، امیدواریم تا پایان سال در زمینه تامین بنزین با مشکل مواجه نشویم و تنها میزان ذخایر ممکن است تغییر کند.