Itmen.ir- شرکت مخابرات استان فارس، به دلیل حجم کم واگذاری سیم‌کارت‌های تالیا در این شهر از ثبت نام این اپراتور جلوگیری کرد. شرکت مخابرات استان فارس به دلیل حجم کم واگذاری سیم‌کارت‌های تالیا در این شهر از ثبت‌نام این اپراتور جلوگیری کرد.

چنگیز امیری، مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس با بیان این مطلب، گفت: هرچند که شبکه تلفن‌همراه تالیا در شهر شیراز آماده بهره‌برداری است، ولی از آنجا که این اپراتور قصد واگذاری تنها ۱۰‌هزار سیم‌کارت در این شهر را داشت از ثبت‌نام این شرکت جلوگیری کردیم.

وی افزود: این کار با هماهنگی شرکت مخابرات ایران انجام شده و آنها نیز با ارائه دلایل ما قانع شدند و این حق را به ما دادند.

وی خاطرنشان کرد: شهر شیراز نیازمند حداقل ۵۰ تا ۶۰‌هزار سیم‌کارت تالیا است و تا زمانی که این سقف تکمیل نشود، اجازه ثبت‌نام به این شرکت را نمی‌دهیم. مگر آنکه از طرف شرکت مخابرات ایران دستورالعملی صادر شود.

امیری تصریح کرد: شبکه تالیا در شهر شیراز توانایی ارائه خدمات به ۵۰‌هزار مشترک را دارد و امتناع تالیا از این تعداد واگذاری گویا آماده نبودن شبکه اصلی در تهران برای ارائه خدمات به این میزان مشترک است.

این در حالی است، که اپراتور دوم تلفن‌همراه (ایرانسل) با وجود تعداد کمی مشترک در کشور مورد توجه و حمایت مسوولان مخابراتی کشور است و تاکنون هیچگونه محدودیتی از سوی مخابرات برای این اپراتور در توزیع سیم‌کارت‌هایش برخلاف تالیا به‌وجود

نیامده است.

تاکنون مسوولان مخابرات و وزارت ICT به‌‌رغم تاخیرها و مشکلات ایرانسل در ارائه سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی از این اپراتور ابراز رضایت داشته‌ و از آن حمایت می‌کنند.