آمار تعداد کارت‌‌های هوشمند سوخت توزیع شده متناقض است

توزیع کارت هوشمند سوخت پس از کش مکش‌های بسیار و با تاخیر چند ماه، به طور آزمایشی در کرج و تهران آغاز شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، قرار بود توزیع کارت‌های هوشمند سوخت در تابستان امسال انجام شود، اما تاخیر در اجرای این پروژه توسط پیمانکار یعنی شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI)، وقفه‌ای در اجرای آن ایجاد کرد.

مسیح قائمیان، مجری پروژه کارت هوشمند سوخت در شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران، تاکید کرد: پیچیدگی‌های پروژه در ابتدای قرارداد مورد توجه طرفین، قرار نگرفته و بعد از ورود به فاز اجرایی، مسوولان متوجه پیچیدگی پروژه‌ شدند و این امر باعث تاخیر در اجرای پروژه شده است.

با این حال بحث‌های بسیاری میان نمایندگان مجلس به منظور اختصاص یارانه‌ بنزین سر گرفت، اما همانند روال گذشته این مذاکرات نتیجه نداشت و دوباره بودجه ‌٥/٢‌میلیارد دلاری برای وارد کردن بنزین مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، اما با این وضعیت در سال آینده احتمال اختصاص چنین بودجه‌ای برای بنزین بسیار ضعیف است. به همین خاطر شرکت ITI تحت فشار بسیار مسوولان تعداد ‌١٩‌هزار کارت را به پست تحویل داد و توزیع آزمایشی کارت هوشمند سوخت برای دارندگان خودرو از ‌١٥ آبان ماه به طور آزمایشی آغاز شد.

رضا شمولی، مدیر کل بررسی‌های اقتصادی شرکت پست ایران نیز در تاریخ ‌١٧ آبان‌ماه جاری با اعلام خبر شروع توزیع کارت هوشمند سوخت، اظهار کرد: نزدیک به ‌١٠‌هزار کارت هوشمند سوخت به مسوولان شرکت پست در کرج تحویل و توزیع آن آغاز شده است.

اما مسوولان شرکت پست در چند روز گذشته آماری در مورد تعداد کارت‌های توزیع شده ارائه کرده‌اند که ناقض یکدیگرند. روابط عمومی شرکت پست جمهوری اسلامی ‌ایران با ارسال نمابری به خبرگزاری‌ها تعداد کارت هوشمند سوخت در استان تهران را ‌١٢٤‌هزار و ‌٦٧٥ کارت اعلام کرد.

در این نمابر همچنین آمده است که با پایان یافتن توزیع کارت هوشمند سوخت در کرج که از پانزدهم آبان‌ماه سال‌جاری آغاز شده بود، تحویل این کارت‌ها از ‌٢١ آبان در شهر تهران آغاز و به تدریج در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، در هفته گذشته تعداد ‌٨٧‌هزار و ‌٦٠٤ کارت هوشمند سوخت توسط کارکنان پست شهرستان کرج توزیع شده است، این در حالی است که مدیر عامل شرکت پست روز پیش از آن در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روزانه حدود ‌١٠‌هزار کارت در کرج توزیع می‌شود و هم‌اکنون بیش از ‌٥٠‌هزار کارت هوشمند سوخت در اختیار دارندگان خودرو قرار گرفته است. اما حسین حسینیان، مدیر کل پست غرب استان تهران، تعداد کارت‌های توزیع شده میان دارندگان خودرو را ‌١٠هزار نفر اعلام کرد.