36درصد ظرفیت اینترنت کشور فعال نیست

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: هم‌اکنون ۶۴درصد ظرفیت اینترنت کشور فعال است. به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، «ناصر یوسف‌پور» افزود: در صورت درخواست دیتا مبنی بر ضرورت افزایش ظرفیت اینترنت کشور، شرکت زیرساخت از هرگونه آمادگی برای افزایش این ظرفیت در سطح کشور برخوردار است. وی اظهار داشت، هم‌اکنون ۶۴درصد ظرفیت اینترنتی که زیرساخت برای دیتا فراهم کرده فعال است و نزدیک ۳۶درصد ظرفیت اینترنت خالی است با این حال شرکت ارتباطات زیرساخت باز هم برای افزایش ظرفیت اینترنت کشور آمادگی کامل دارد.

یوسف‌پور، همچنین در خصوص سرعت اینترنت در سطح کشور، گفت: با توجه به امکاناتی که دیتا از زیرساخت خواسته است، سرعت اینترنت از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکل و شکایتی در زمینه سرعت اینترنت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با یادآوری بروز اختلالات اینترنتی ماه‌های گذشته در اثر قطع فیبرنوری «فلگ»، گفت: روز هفتم تیر ماه، شش STM۱ فیبر نوری «فلگ» از کار افتاد و ظرفیت اینترنت از یازده STM۱ به پنج STM۱ کاهش یافت، در عین حال، این اختلالات در کوتاه‌ترین زمان به وسیله یک STM۱ از طریق ترکیه و هشت STM۱ از مسیرهای دیگر ترمیم شد و ظرفیت به چهارده STM۱ افزایش یافت. یوسف‌پور، خاطرنشان کرد: خطوط جایگزین «فلگ»، توانایی‌ها و قابلیت‌های «فلگ» را دارا بوده و کاربران با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نیستند به گونه‌ای که اینترنت با سرعت و وضعیت مناسب در اختیار کاربران قرار دارد.