خبرگزاری فارس- مدیر عامل هما گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان دیگر ایرلاین‌های داخلی و نیز نماینده دولت داشتیم پیشنهاد افزایش قیمت بلیت تا سقف ۳۷‌دلار در ساعت مطرح شد که نتایج آن در آینده به اطلاع خواهد رسید. سعید حسامی، گفت: جابه‌جایی همه حجاج از گذشته توسط ایران‌ایر بدون هیچ مشکلی صورت می‌گرفت، ولی متاسفانه چند سالی است که این حق از شرکت هما سلب شده و سعودی ایرلاین نیمی از حجاج ایران را جابه‌جا می‌کند.

وی افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی چندی پیش مخالفت خود را با این کار اعلام کرده بود، ولی با این وجود هنوز موفق به بازپس‌گیری حق خود نشده است.

وی با اشاره به اینکه سعودی ایرلاین از ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران خودداری می‌کند، گفت: یک نمونه از بی‌تعهدی‌های این ایرلاین در قبال مسافران، حمل حجاج مشهد به تهران در سال گذشته بود، که ایران‌ایر مجبور شد بدون دریافت هیچ هزینه‌ای این مسافران را به مشهد منتقل کند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با رد هر تصمیم قطعی در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان دیگر ایرلاین‌های داخلی و نیز نماینده دولت داشتیم پیشنهاد افزایش قیمت بلیت تا سقف ۳۷‌دلار در ساعت مطرح شد که نتایج آن در آینده به اطلاع خواهد رسید.

حسامی، در ادامه در مورد آخرین اقدامات ایران‌ایر درخصوص لغو تحریم‌های هوایی توسط آمریکا، گفت: پس از مذاکرات و مکاتباتی که توسط مسوولان هما صورت گرفت یک منبع تعمیراتی به چهار منبع ارتقا پیدا کرد. وی افزود: در روزهای گذشته یک گروه کارشناسی از شرکت ایرفرانس برای بازدید و مذاکره با ایران‌ایر به کشور آمده بودند. در همین راستا یک گروه هم از ایران در آینده‌ای نزدیک به لندن خواهند رفت.

مدیرعامل هما افزود: نتیجه این مذاکرات تا حدود دو هفته آینده به مرحله عملیاتی خواهد رسید.