رییس‌جمهوری در بیست و یکمین سفر استانی هیات دولت به قصد دیداری دو روزه دیروز به استان کردستان رفت. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران گفت: کردستان سرزمین عزیزی برای ایران‌زمین است که همواره در خط مقدم دفاع از مرزهای ایران حضوری افتخارآفرین داشته است.رییس‌جمهوری سفر به استان کردستان را توفیق الهی دانست و از این سرزمین به عنوان دیار مردمان سختکوش، مومن و دلاور یاد کرد. همچنین رییس‌جمهوری در جمع مردم سنندج گفت: کردستان سرزمین قهرمان و سرافرازی است که مردم آن در طول تاریخ در دفاع از سرزمین خود نمونه بوده‌اند.

احمدی‌نژاد با پوشیدن لباس کردی در جمع پرشور مردم ‌سنندج مرکز استان کردستان حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنرانی خود پیرامون دو موضوع «درس‌آموزی از پیامبر اعظم» و «ساختن ایران» و به ویژه ساختن کردستان سخن گفت.

رییس‌جمهوری که روز سه‌شنبه به برپایی جشن هسته‌ای در سال جاری اشاره کرده بود در جمع مردم سنندج نیز گفت: جشن هسته‌ای را به زودی با همت جوانان و متخصصان داخلی کشورمان برپا می‌کنیم. وی افزود: گذشت زمان به نفع مردم ایران است و هر روز که می‌گذرد آنها (غربی‌ها) باید یک قدم عقب‌تر بروند و حق ملت ایران را تایید کنند. وی تاکید کرد، هر روز که می‌گذرد ملت ایران یک قدم بزرگ را در راه دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کسب می‌کند.

رییس‌جمهور افزود: جوانان کردستان و سنندج نشان دادند همه در برابر حرف زور متحد هستند و زیر بار حرف زور نمی‌روند.

وی در ادامه خطاب به جوانان کردستانی گفت: شما با زبان کردی حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای را فریاد زدید و اکنون از شما می‌خواهم این شعار را به زبان فارسی فریاد زنید تا جهانیان بفهمند.

رییس‌جمهور در ادامه در خصوص انتخابات اخیر در آمریکا گفت: آنچه در انتخابات آمریکا شکست خورد حزب بوش و سیاست‌های آقای بوش بود که شکست خورد.

محمود احمدی‌نژاد اضافه کرد: همه مردم فهمیدند شکستی که در آمریکا اتفاق افتاد، شکست سیاست‌های بی‌جا و نادرست دولت بوش مانند سیاست زورگویی و استکبارگری وی بود.وی افزود: هر جا آمریکا و انگلیس وارد شدند جز کشتار، فقر، فساد و محرومیت دستاوردی به همراه نداشته است.

احمدی‌نژاد به حضور آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: آنها می‌گویند که آمده‌ایم تا مردم را نجات دهیم، ولی هر روز شاهد تفرقه، کشتار، اختلاف و بی‌عدالتی هستیم.

وی افزود: همه ما از رفتن صدام خوشحال شده‌ایم، زیرا وی مظهر استکبار بود، ولی هواپیماهای صدام با حمایت آمریکایی‌ها بیش از صدها نفر از مردم شهرهای سنندج، سقز، بانه و مریوان را به شهادت رساندند.

وی گفت: بر اساس آمار منتشر شده از زمان حضور آمریکا در عراق تاکنون بیش از ۱۵۰هزار نفر از مردم عراق کشته شده‌اند.

رییس‌جمهوری در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه ما ساختن ایران اسلامی براساس وحدت عدالت و کار و تلاش است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه عدالت آرمان پیامبر و محور توسعه اقتصادی کشور است، افزود: عدالت یعنی که همه جای کشور با هم ساخته شود و امکانات عادلانه بین همه توزیع شود. وی افزود: عدالت یعنی اینکه اگر یک نقطه کشور در گذشته مورد بی‌مهری بوده اکنون دو یا سه برابر به آن توجه شود تا فاصله‌ها بر داشته شود.وی با اشاره به لوایح و طرح‌هایی که در استا‌ن‌ها به تصویب

می رسد، افزود: قبل از سفر به کردستان جلسات کارشناسی با حضور استاندار، معاونین و وزرا در تهران تشکیل شده است و کارهایی را که باید در شهرستان‌ها انجام شود برای تصویب آماده کرده‌ایم.

احمدی‌نژاد به فهرستی از طرح‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، بهداشت و درمان، گردشگری، آموزشی و اجتماعی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در کردستان وجود دارد و دولت کمر همت به حل آن بسته است، رفع مشکل بیکاری و اشتغال در استان است.

رییس جمهوری گفت: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان کردستانی امسال بیش از ۶۵۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. احمدی‌نژاد افزود: این میزان اعتبار از طریق یکی از برنامه‌های دولت که سهمیه‌بندی مناسب و اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت است اختصاص یافته است.

وی خطاب به استاندار کردستان گفت: بنده به عنوان خادم مردم و کسی که مدت‌ها به این مردم خدمت کرده‌ام متذکر می‌شوم،

اگر چه مبلغ اختصاص یافته مبلغ خوبی است، اما این رقم در برابر استعداد جوانان شجاع، پاک و مومن کردستان کم است.

وی افزود: سعی می کنیم در جلسه هیات دولت در کردستان سهم استان را افزایش دهیم و از استاندار نیز می‌خواهیم این اعتبار را در کوتاه‌ترین زمان و بدون پارتی بازی در بین شهرستان‌ها توزیع کند.

احمدی‌نژاد در ادامه به مصوبات دولت برای شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: در جلسه هیات دولت طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی سنندج تصویب خواهد شد.

وی در ادامه توسعه و تجهیز فرودگاه سنندج را از دیگر برنامه‌های دولت برای سنندج اعلام کرد و افزود: با این کار می‌توانیم سنندج را به عنوان یک مرز رسمی معرفی کنیم.