دستگیری دزد مسلح فراری دو سال پس از ارتکاب جنایت در زرند

متهمی که دو سال پیش در شهرستان «زرند»، شخصی را به قتل رسانده و متواری شده بود، با هوشیاری ماموران گشت کلانتری کاشمر شناسایی و دستگیر شد، متهم در بازجویی‌های پلیسی به سرقت‌های مسلحانه متعددی اعتراف کرد. مقارن ساعت ۲۴ روز بیست و هفتم مهرماه امسال، ماموران کلانتری ۱۲ کاشمر حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی ناگهان متوجه مردی شدند که در اطراف مغازه‌ای پرسه می‌زد، از این رو به او مظنون شده و به سمتش رفتند، اما وی که به شدت دچار ترس و وحشت شده بود، در پاسخ به سوالات ماموران پلیس دچار تناقض‌گویی شد.

در حالی که ماموران پلیس قصد داشتند، مرد مظنون را جهت انجام تحقیقات تکمیلی به محل کلانتری منتقل کنند، وی با آنها درگیر شده و قصد فرار داشت که با هوشیاری و سرعت عمل پلیس دستگیر شد.

بر این اساس با افزایش شک پلیس مبنی بر این که وی از مجرمان سابقه‌دار است، بلافاصله به محل کلانتری منتقل شد.

مظنون در بازجویی‌های به عمل آمده، خود را «مجتبی» معرفی کرد، این در حالی بود که با آشنا بودن اسم مظنون، یکی از ماموران آگاهی جهت روشن شدن موضوع به کلانتری مراجعه و فرد دستگیر شده را شناسایی کرد و به این ترتیب مشخص شد: مشخصات مظنون دستگیر شده با مشخصات شخصی که در سال ۸۳ در شهرستان زرند کرمان مردی به هویت «حسین» را به قتل رسانده و از همان زمان متواری شده است، مطابقت دارد، از این رو جهت ادامه تحقیقات پلیسی، متهم در اختیار معاونت آگاهی «کاشمر» قرار گرفت.

در بازجویی‌های انجام شده در آگاهی طی تحقیقات فنی و پلیسی گسترده که چندین ساعت به طول انجامید، متهم در حالی که در ابتدا مصر بود، ماموران او را با شخص دیگری اشتباه گرفته‌اند، سرانجام چاره‌ای جز بازگو کردن حقایق نیافت و به قتل «حسین» در شهرستان زرند و همچنین ۱۳ فقره سرقت مسلحانه و معمولی دیگر اعتراف کرد.

همچنین در ادامه بازجویی‌های پلیسی مشخص شد: متهم تا کنون بیش از دو میلیون تومان وجه نقد از منازل اشخاص مختلف در شهرستان و روستاهای زرند به صورت مسلحانه سرقت کرده و این در حالی است که بنا بر بررسی‌های صورت گرفته، وی چندین دستگاه موتورسیکلت و خودرو را با در دست داشتن یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه اسلحه شکاری دو لول به سرقت برده و سپس متواری شده است.

تحقیقات بعدی نشان داد: متهم پیش از این به دلیل سرقت مقداری وسایل مسی با همدستی شخصی به هویت «مرتضی» دستگیر و روانه زندان شده است، این در حالی بود که وی، یک درگیری مسلحانه با ماموران اطلاعات شهرستان کرمان داشته که پس از تمام شدن مهمات، سلاح خود را در محل درگیری به جا گذاشته و به مشهد متواری شده بود. با اعترافات به دست آمده از متهم و سوابق مجرمانه وی در خصوص سرقت مسلحانه و قتل ارتکابی، پرونده تشکیل و به دادسرا ارجاع داده شد.

در این میان تحقیقات پلیسی جهت شناسایی سایر همدستان متهم ادامه دارد.