با تلاش و هوشیاری کارآگاهان خراسان رضوی دو نفر که با عنوان جعلی کارگردان معروف سینما و تلویزیون اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما از مشهد، در تاریخ هفدهم مهرماه سال‌جاری یکی از هتلداران مشهد با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اظهار داشت: دو نفر که با ارائه مدارک جعلی خودشان را کارگردان و عوامل تولید فیلم معرفی کرده بودند با اقامت چندروزه در هتل اقدام به کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده‌اند.

در پی دریافت این خبر اکیپی از کارآگاهان عملیات ویژه خراسان رضوی بلافاصله به محل اعزام و تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادند. در تحقیقات مقدماتی پلیس مشخص شد که این دو متهم پدر و پسر بوده و به بهانه تهیه یک سریال تلویزیونی به نام «همخونه» در هتل مستقر شده و اظهار داشته‌اند که عوامل ۵۰نفره تولید سریال تا چند روز دیگر به مشهد می‌رسند و آنها فعلا در مرحله انتخاب و تست بازیگر هستند.

آنها سپس با فریب جوانان علاقه‌مند به سینما ضمن انجام تست بازیگری و تنظیم قراردادهای جعلی از آنها مبالغی را دریافت کرده و با سرقت تجهیزات فیلمبرداری کرایه شده از محل متواری شده‌اند.

کارآگاهان عملیات ویژه معاونت آگاهی خراسان رضوی برابر هماهنگی و دستور بازپرسی شعبه ۲۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با توجه به اهمیت موضوع طرح عملیاتی دقیقی را تهیه و در ادامه تحقیقات پلیسی‌شان به سرنخ‌های جدیدی دست پیدا کردند.

در این رابطه همچنین اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام گرفت و عکس این دو متهم به همراه گزارش اقدامات کلاهبردارانه‌شان در مطبوعات سراسری و محلی درج شد.

با فاش شدن نقشه‌های شوم این کلاهبرداران‌ و اطلاع‌رسانی‌های گسترده مطبوعات‌ و در پی همکاری‌های مردمی‌، متهمان در حالی که قصد انجام کلاهبرداری‌های مشابهی را در شیراز داشتند، توسط پلیس شیراز شناسایی و دستگیر شدند.

در بازجویی‌های پلیسی انجام شده یکی از متهمان که سابقه کلاهبرداری هم دارد، لب به اعتراف گشود و گفت: با مشاهده علاقه بیش از حد جوانان به سینما و بازیگری وسوسه شدم که از این اشتیاق آنها سوء‌استفاده کنم ولی بعد از رفتن به شیراز و دستگیری متوجه شدم که روزنامه‌ها عکسم را چاپ کرده و نقشه‌ام لو رفته است.

در بازرسی از این متهمان دو دستگاه دوربین فیلمبرداری سرقتی‌، چند قطعه مدارک شناسایی جعلی و ۶میلیون ریال وجه نقد حاصل از کلاهبرداری کشف و ضبط و متهمان با توجه به قرار بازداشت موقت برای سیر مراحل قانونی به زندان مشهد معرفی شدند.

در این رابطه مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ضمن تشکر از همکاری رسانه‌ها، از شهروندان خواست در صورت برخورد با چنین افرادی حتما کارت و مدارک شناسایی آنها را بررسی کرده و در صورت لزوم موضوع را به اداره اماکن یا آگاهی نیروی انتظامی اطلاع دهند تا کلاهبرداران فرصت چنین سوء‌استفاده‌هایی را پیدا نکنند.