جریمه ‌٥/١میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم آرایشی

با رای شعبه اول دادگاه انقلاب جزیره کیش مردی که مقادیر معتنابهی لوازم آرایشی و بهداشتی را در کانتینر تریلی خود جاسازی و قصد ورود غیرقانونی آن را به کشور داشت به یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالاهای مکشوفه محکوم شد. روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل هرمزگان، اعلام کرد: سجادی، رییس دادگستری کیش با بیان این مطلب، افزود: ارزش کالاهای مکشوفه ۳۰۰میلیون ریال بوده است و این کالاها را راننده در قسمت کف کانتینر قرار داده تا از کشف آن جلوگیری کند.

وی گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی مکشوفه فاقد مجوزهای بهداشتی لازم بوده است و از این منظر نیز جرم مزبور قابل تامل است.

سجادی خاطر نشان کرد: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی از آن جا که علاوه بر خسارت به حقوق دولت و تولیدات داخلی، سلامت مردم را نیز هدف قرار می‌دهد نیازمند برخورد جدی و قاطع است.

رییس دادگستری جزیره کیش، در تشریح رای صادره نیز، گفت: بر اساس مقررات فعلی در صورتی که کالای قاچاق مکشوفه از جمله کالاهای غیرمجاز و غیرضروری باشد ۵ برابر بهای واقعی کالا از متهم جریمه اخذ خواهد شد و این هشداری جدی برای سودجویانی است که قصد ورود کالای قاچاق به کشور را دارند.

حوزه قضایی کیش از توابع دادگستری کل هرمزگان است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی، گردشگری و راهبردی یکی از بالاترین میزان پرونده‌های قضایی در کشور را دارا است.