رییس هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، اظهارات تازه وزیر کار در مورد انتخابات کانون عالی را مغایر با قانون و اساسنامه این کانون دانست. به گزارش ایلنا، محمد عطاردیان افزود: مجمع انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران مطابق قانون و اساسنامه با فراخوان قبلی ۱۰ آبان با حضور ناظران وزارت کار برگزار شد که در آن مجمع به عنوان عالی‌‏ترین و بالاترین رکن تصمیم‌گیرنده، برگزاری انتخابات را به ۶ ماه بعد موکول و اعتبار هیات‌مدیره فعلی را تا زمان انتخابات جدید تمدید کرد.

وی اظهارات وزیر کار مبنی بر اینکه انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی به دلیل برخوردهای گزینشی و سیاسی کاری‌ها تایید نشده را مورد انتقاد قرارداد و گفت: خودداری وزارت کار از ثبت مصوبات مجمع اخیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی می تواند ناشی از هماهنگی برخی مدیران و کارفرمایان بخش‌خصوصی با وزارت کار برای ایجاد یک تشکل کارفرمایی موازی باشد.

وی با اشاره به عدم پاسخگویی وزیر کار به درخواست وی پیرامون انتخابات اخیر کانون عالی کارفرمایان گفت‌‏: هر چند هیات‌مدیره مایل است از طریق مذاکره و گفت‌وگو اختلافات موجود با وزارت کار حل‌وفصل شود، اما چنانچه وزیر کار همچنان ساز مخالف بزند و به جای ثبت با دامن زدن به موازی کاری در امور تشکل‌های صنفی دخالت کند، مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که طی چند روز آینده موضوع انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی روشن شده و اختلافات ایجاد شده برطرف شود.