وزیر نفت در دیدار با سفیر اتریش در تهران گفت: صادرات گاز ایران به اروپا به طور جدی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با نهایی شدن مذاکرات با شرکت‌های اروپایی، اتریش نخستین کشوری باشد که از گاز ایران بهره می‌برد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم وزیری هامانه، در این دیدار با تاکید بر این که ایران به طور کلی سهم گاز اروپا را در برنامه‌های خود لحاظ کرده است، گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند روی صادرات گاز ایران به اروپا حساب کنند.

وزیری هامانه با یادآوری این که در مورد صادرات گاز ایران به اروپا با برخی از شرکت‌های اروپایی خریدار گاز صحبت‌هایی شده است، افزود: این مذاکرات هنوز نهایی نشده است و اکنون منتظر «پروژه نوباکو» هستیم تا اقدام جدی در این بخش انجام شود، زیرا پیشتر قرار بود اروپایی‌ها مجوز عبور گاز از ترکیه را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مذاکراتی با ترکیه انجام شده است، گفت: من خود نیز با ترکیه صحبت‌هایی داشته‌ام و در این زمینه آمادگی‌های بسیاری وجود دارد و امیدواریم مذاکرات نوباکو به این موضوع کمک کند.

وزیری هامانه، با بیان اینکه اتریش نخستین کشوری است که از گاز صادراتی ایران به اروپا بهره‌مند می‌شود، ابراز امیدواری کرد زمینه صادرات گاز ایران به اروپا هر چه سریع‌تر فراهم شود و دو کشور بتوانند همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی افزایش دهند.

وی همچنین در مورد استفاده از فناوری و امکانات فنی اتریش یادآور شد: ایران از به کارگیری فناوری و امکانات فنی کشور اتریش و مشارکت این کشور در اجرای پروژه‌های صنعت نفت استقبال می‌کند.