مجلس 3سال به دولت فرصت می‌دهد تا تبصره 13 را اجرا کند

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی پیشنهادی به دولت در خصوص اجرای مفاد تبصره ۱۳ قانون بودجه سال‌جاری سه سال فرصت داده است تا مسوولان ذی‌ربط در این مورد به تحقق هدف‌های تبصره مذکور اقدام کنند. خبرگزاری فارس دیروز از قول ناصر سودانی، نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گزارش داد، از آنجا که امکان تحقق بندهای تبصره ۱۳ امسال میسر نبود و اجرای آن نیز زمان‌بر و هزینه‌بر است، کمیسیون به دولت پیشنهاد کرده تا حداقل ظرف مدت سه سال آینده امکان تحقق این تبصره را فراهم کند.

در این پیشنهاد وزارت صنایع ملزم به دوگانه‌سوز کردن خودروها شده است و وزارت کشور نیز باید ظرف این مدت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و جدیت در مبارزه با قاچاق سوخت بپردازد. همچنین در پیشنهاد مذکور وزارت نفت هم ملزم به اجرای تدریجی کارت هوشمند سوخت شده که ظرف سه سال باید در کل کشور اجرا شود.

سودانی همچنین جلوگیری از تردد خودروهای تک‌سرنشین و توسعه پالایشگاه‌ها را یکی دیگر از موارد در این پیشنهاد عنوان کرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی گفت: با دولت مذاکره شده و قرار است پیشنهاد مزبور در قالب لایحه‌ای جداگانه یک فوریتی و یا بودجه سال ۸۶ به مجلس ارائه شود.

از سوی دیگر دیروز با حکم رییس جمهور، وزیر نفت نیز به جمع نمایندگان ویژه در ستاد تبصره ۱۳ پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس در حکم محمود احمدی نژاد آمده است: در اجرای اصل ۱۲۷ قانون اساسی و مواد ۲۸ و ۲۹ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۳ قانون بودجه کل کشور، جنابعالی را به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور منصوب می‌نمایم تا با مشارکت سایر نمایندگان ویژه اینجانب نسبت به انجام مسوولیت‌های مندرج اقدام نمایید. به عقیده کارشناسان این اقدام در جهت هماهنگی بیشتر وزارت نفت با ستاد تبصره ۱۳ برای اجرای بهتر، سریع‌تر و صحیح‌تر وظایف و تعهدات محوله در تبصره ۱۳ صورت گرفته است.