شگرد متخصص رایانه برای اخاذی 80میلیونی

گروه حوادث- نویسنده برنامه‌های کامپیوتری به اتهام اقدام به اخاذی ۸۰میلیون تومانی بازداشت شد. این اقدام قضایی به دنبال اعلام شکایت خریدار برنامه‌ای که این متخصص کامپیوتر برایش نوشته بود، صورت گرفت.

شکایت علیه نویسنده برنامه‌های کامپیوتری از سوی مدیر یک شرکت تجاری هنگامی صورت گرفت که برنامه نوشته شده از سوی این متخصص پس از گذشت مدتی ناگهان قفل شد.

مدیرعامل شرکت تجاری درباره شکایت خود به دادیار پرونده گفت: وقتی برنامه خریداری شده که درباره حسابداری شرکت بود، ناگهان قفل شد به فروشنده آن مراجعه کرده و خواستم تا در این باره به ما کمک کند، ولی در کمال تعجب او تقاضای ۸۰ میلیون تومان پول نقد برای بازکردن قفل کرد. به دستور دادیار پرونده، برنامه‌نویس کامپیوتر بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.

در حالی که او مدعی شده بود قفل شدن ناگهانی برنامه کامپیوتری ارتباطی به برنامه نوشته شده ندارد، دادیار پرونده که خود از متخصصان کامپیوتر است با بررسی برنامه فروخته شده متوجه فریبکاری متخصص کامپیوتر به هنگام نوشتن برنامه شد.

براساس این بررسی قضایی، نویسنده برنامه در هنگام طراحی آن شرایط زمانی را برای پایان کارکرد برنامه‌اش پیش‌بینی کرده بود که بلافاصله پس از گذشت این مدت برنامه خود به خود قفل می‌شد.

با اخذ تعهد از این متخصص مبنی‌بر از بین بردن ایراد برنامه نوشته شده با دستور دادیار پرونده او آزاد شد.