رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه کمیته‌ای جهت بررسی اختصاص درصدی از درآمد مردان به زنان تشکیل می‌شود، گفت: با اختصاص درصدی از درآمد مردان به همسرانشان بیمه زنان خانه‌دار اجرایی می‌شود. فاطمه آلیا در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به اینکه اختصاص قسمتی از درآمد مردان به همسرانشان در کمیسیون فرهنگی مجلس طرح موضوع شده است، افزود: در حال حاضر طرح‌ بیمه زنان خانه‌دار به دلیل کمبود اعتبار کمتر اجرایی شده است، اما با اختصاص قسمتی از درآمد مردان به بیمه زنان این طرح به طور کامل اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند، گفت: به‌رغم اینکه هرسال اعتبارات اختصاص یافته به زنان سرپرست خانوار افزایش می‌یابد، اما به دلیل کمبود اعتبار رسیدگی به زنان سرپرست خانوار کم، محدود و متفاوت صورت می‌پذیرد، در صورتی که اگر این زنان از قبل پشتوانه‌ای همچون بیمه داشتند در شرایط کنونی با مشکلات کمتری مواجه می‌شدند.

رییس فراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: بر اساس طرح اختصاص قسمتی از درآمد مردان به زنان، دولت باید توجه بیشتری به میزان حقوق مردان داشته باشد تا مردان بتوانند با تمهیدات دولت علاوه بر پرداخت نفقه و مخارج زندگی درصدی از درآمد خود را به همسرانشان اختصاص دهند.