دولت، بانشاط‌تر از گذشته در خدمت انقلاب است

رییس‌جمهوری گفت: اینجانب به نمایندگی از هیات دولت به رهبر معظم انقلاب اطمینان می‌دهم که دولت منسجم، یکپارچه و با نشاط‌تر از گذشته در خدمت انقلاب و ساختن کشور خواهد بود. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری تشکیل جلسه داد.

در این جلسه رییس‌جمهور با اعلام تشکر از سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان مثل تمامی سفرهای قبلی ایشان منشا خیر و برکت برای مردم است. ایشان شور و نشاط را بیش از پیش در مردم دمیدند.

وی با بیان این که در این سفر مقام معظم رهبری بار دیگر توجه دولت را به نیازها و کارهایی که باید دولت در این منطقه انجام دهد، جلب کردند، تصریح کرد: اینجانب به نمایندگی از هیات دولت به ایشان اطمینان می‌دهم که دولت منسجم، یکپارچه و با نشاط‌تر از گذشته در خدمت انقلاب و ساختن کشور خواهد بود.

رییس‌جمهوری بیان داشت: از مقام معظم رهبری که همواره دولت را مورد تفقد قرار می‌دهند، صمیمانه سپاسگزاریم و تشکر می‌کنم، احمدی‌نژاد در رابطه با انتخابات اخیر آمریکا هم گفت: در کشوری که خود را قله‌ دموکراسی می‌‌خواند، تنها حدود ۴۰‌درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و جالب اینکه همین تعداد هم به سیاست‌های دولت آمریکا «نه» گفتند، البته اگر اجازه می‌دادند که یک جریان واقعا مستقل وارد صحنه شود، قطعا نتیجه چیز دیگری بود.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به کشتارهای اخیر در فلسطین گفت: تجربه‌ لبنان نشان داد صهیونیست‌ها با این وضعیت نمی‌‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ابرقدرت‌ها رژیم صهیونیستی را برای گسترش حضور و سلطه در منطقه ایجاد کردند، رژیمی که آرامش منطقه، نابودی او را در پی دارد و هر روز به بهانه‌های گوناگون و واهی مردم فلسطین را قتل عام می‌کند و منطقه را متشنج می‌کند اما از آنجا که این رژیم برخلاف مسیر و نظام هستی گام برمی‌‌دارد به زودی شاهد زوال و نابودی‌اش خواهیم بود.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مطرح و به تصویب رسید. براساس یکی از مصوبات این جلسه اجازه داده شد سرکنسولگری‌ جمهوری عراق در مشهد مقدس راه‌اندازی شود و سرکنسولگری آن کشور از خرمشهر به اهواز منتقل گردد. استفاده از گذرنامه زیارتی برای سفر به حج تمتع در سال ۱۳۸۵ از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین در این جلسه وزیر کار گزارشی از عملکرد تسهیلات بنگاه‌‌های کوچک و زودبازده اقتصادی در استان‌ها ارائه کرد. وی از نحوه عملکرد بانک‌ها و اشتغال ایجاد شده توسط این بنگاه‌‌ها قدردانی کرد.