فریدون جیرانی، سه فیلم‌ «ستاره‌ها» را حاصل دیدگاهش نسبت به سینما دانست. این کارگردان سینما که در جمع دانشجویان دانشگاه «علامه» بعد از نمایش فیلم‌ «ستاره می‌شود» سخن می‌گفت، در ادامه تصریح کرد: ای‌کاش سه فیلم‌ را با هم می‌دیدید تا این موضوع را درمی‌یافتید.

وی گفت: «ستاره می‌شود» داستان بازیگری است که به‌‌رغم تمریناتی که انجام می‌دهد، به علت حضور دخترش در صحنه و دیدن ارتباطاتش با اطرافیان نمی‌تواند بازی کند.

حمید اعتباریان تهیه‌کننده این فیلم‌ نیز درباره نحوه همکاری‌اش با جیرانی اظهار داشت:‌ ابتدا قرار بود کار دیگری را با ایشان داشته باشم اما به سرانجام نرسید، در نهایت پیشنهاد این کار مطرح شد و با هم به توافق رسیدیم. یکی از علت‌های اصلی آن کار ویژه‌ای بود که قرار بود در این فیلم‌ انجام شود و آقای انتظامی استاد برجسته سینما حضور داشته باشند.

وی همچنین تاکید می‌کند: اولویت برای ساخت فیلم‌ را بیشتر بر این موضوع متمرکز می‌کنم که مخاطب را جذب کند چون معتقدم فیلم‌ را باید ساخت تا مردم لذت ببرند. فریدون جیرانی نیز درباره وضعیت سینمای ایران گفت: ما تنها کشور در منطقه خاورمیانه هستیم که در سال حدود ۶۰ تا ۷۰فیلم‌ تولید می‌کنیم و افراد زیادی هستند که از این سینما ارتزاق می‌کنند، بنابراین این سینما را نباید دست کم گرفت و بی‌رونق قلمداد کرد.

جیرانی همچنین درباره شخصیت مشرقی در فیلم‌‌هایش اظهار داشت: انتخاب عنوان «مشرقی» در فیلم‌هایم به روزگار کودکی و خاطرات خوبی که از ناظم‌ام در مدرسه داشتم برمی‌گردد، نام او مشرقی بود و ارتباط بسیار خوبی با بچه‌ها برقرار می‌کرد، بنابراین می‌خواستم به نوعی ادای دین کنم و برای اولین بار در «قرمز» نام «هستی مشرقی» را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم نام این شخصیت را در دیگر فیلم‌هایم ادامه دهم.