سفارش‌های دریافت شده توسط شرکت‌های فعال در آمریکای شمالی در نیمه اول سال‌جاری ۳۸درصد نسبت به سال گذشته کمتر بود.

به گزارش اتحادیه صنایع روباتیک ایالات‌متحده آمریکا (RIA)، مسوولان این اتحادیه دلیل این زیان مالی کلان را کاهش بیش از حد سفارش‌های صنعت خودرو در این ۶ماه اعلام کردند. در نیمه اول سال‌جاری سفارش‌های دریافت شده از شرکت‌های خودروسازی ۵۲درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

جف برنشتاین، سخنگوی این اتحادیه می‌گوید: بازار صنعت روباتیک یک بازار چرخشی است. زمانی این صنعت به اوج خود می‌رسد و زمانی هم شاهد افول آن هستیم.

در سال ۲۰۰۵ میلادی درآمد این صنعت در آمریکا به بالاترین حد خود از سال ۱۹۹۹ میلادی تا به حال رسید و رکوردی بی‌سابقه در دفتر این صنعت ثبت شد. با این آگاهی اصلا جای نگرانی نیست زیرا صنعت در حال طی کردن مسیر دایره‌وار خود است و پس از پشت سر گذاشتن این افول دوباره ما شاهد رشد آن خواهیم بود. دونالدوینسنت، مدیر اجرایی این اتحادیه نیز می‌گوید: کاهش سفارش‌ها تا زمانی ادامه می‌یابد که صنعت خودروسازی روبات‌هایی را که در سال‌های گذشته سفارش داده بود کاملا مصرف کند. بعد از اتمام این ذخایر دوباره صعود صنعت آغاز می‌شود. وی افزود: در حال حاضر صنعت خودروسازی آمریکا با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی مواجه است و این مشکلات سبب شده است تا دست‌اندرکاران صنعت خودروسازی از میزان سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های جدید بکاهند و صنعت روباتیک هم یکی از این تکنولوژی‌های مدرن است که با کم‌توجهی خودروسازها روبه‌رو شده است.

طبق برآورد‌های موجود در حال حاضر ۱۶۲هزار روبات در کارخانه‌های مختلف آمریکا نصب شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند و همین تعداد زیاد سبب شده است تا آمریکا بعد از ژاپن دومین کشور روباتیک جهان باشد. گفته می‌شود با رشد صنعت روباتیک در آمریکا نرخ رشد صنایع و به دنبال آن اقتصاد این کشور افزایش یافته و بهره‌وری صنایع مختلف بیش‌تر شده است. آمریکا در تلاش است با حل مشکلات اقتصادی صنایع مختلف روبات‌ها را در تمامی صنایع مختلف جای داده و میزان استفاده از آنها را ارتقا دهد.