دنیای اقتصاد- هیات دولت با اختصاص مبلغ ۴۷۱میلیارد ریال برای احداث، تکمیل، تجهیز و توسعه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای استان تهران از محل اعتبارهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال‌جاری تحت عنوان «اعتبارات توسعه استان» موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، براساس این تصمیم، مقرر شده است طرح‌ها و پروژه‌های مربوطه با هماهنگی استانداری تهران و در نظر گرفتن اولویت، انتخاب و پس از تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان اجرا شوند.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز موظف است با رعایت بند (۶) تبصره (۲) قانون بودجه سال۱۳۸۵، اعتبارهای مربوط به پروژه‌هایی که در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند را به میزان ۱۰۰درصد تخصیص دهد. هیات دولت همچنین ۵۰میلیارد ریال برای دانشگاه پیام نور استان تهران و ۲۰میلیارد ریال هم برای زندان‌های کشور در لایحه متمم بودجه سال ۱۳۸۵پیش‌بینی خواهد کرد.

به موجب تصمیم هیات وزیران، هیات امنای حساب ذخیره ارزی هم باید نسبت به‌ اختصاص یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار برای طرح‌های غیردولتی دارای توجیه فنی و اقتصادی (با اولویت طرح‌های بخش صنعت و معدن و کشاورزی در تهران) پس از تایید بانک عامل و استانداری تهران اقدام کند.

هیات وزیران با هدف توسعه استان تهران، وظایفی را نیز برای وزارت راه و ترابری در نظر گرفته است.

افزایش اعتبار راه «تهران -ورامین» در لایحه متمم بودجه سال جاری، احداث باند دوم «تهران - فیروزکوه»، تجهیز و ایمنی‌سازی پاسگاه‌های پلیس راه و ایستگاه‌های اخذ عوارض، احداث ساختمان قرارگاه پلیس راه استان تهران، بهسازی و ایمنی‌سازی آزادراه «تهران - ساوه» حدفاصل اسلامشهر و تعریض پل بومهن، جاجرود و آیت‌ا... سعیدی به سمت چهاردانگه و جاده قم از جمله مواردی هستند که به موجب تصمیم هیات دولت، وزارت راه و ترابری باید اقدام‌های لازم را در خصوص آنها انجام دهد.