اصلاح آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های صنفی در دستور کار شورای‌عالی کار قرار گرفت

اصلاح آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های صنفی در دستور کار شورای‌عالی کار قرار گرفته است.

داوود قادری، عضو شورای‌عالی کار، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تاکنون سه‌جلسه از بررسی اصلاح این آیین‌نامه برگزار شده که تغییر کارشناسی آن نیازمند بررسی بیشتری است. او افزود: تاکنون بخش تعاریف و برخی از مفاد این آیین‌نامه مورد اصلاح قرار گرفته است. خانه جواهرات ایران تشکیل می‌شود

به زودی خانه جواهرات ایران توسط انجمن کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تهران تشکیل و راه‌اندازی خواهد شد.

محمد جوادزاده خامنه، عضو انجمن کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره تهران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری موج، با بیان این مطلب، خانه جواهرات ایران را محلی امن برای تعیین قیمت صحیح جواهرات و نوع مرغوبیت این کالا در ایران دانست و با بیان اینکه با راه‌اندازی خانه جواهرات، برای جواهری که خرید و فروش می‌شود شناسنامه صادر خواهد شد، اظهار داشت: شناسنامه جواهرات به آن مزیت های خاصی، از جمله «اعتبار» می‌دهد به طوری که مشتری از جواهر و ارزش واقعی آن باخبر می‌شود، همچنین سال به سال مشتریان می‌توانند نسبت به افزایش قیمت جواهر خریداری شده اطلاع و ارزیابی دقیقی حاصل کنند.

ایران رتبه ۸۲ جهان را در صنایع غذایی دارد

براساس جدیدترین بررسی‌های انجام شده، ایران در صنعت غذا رتبه هشتادودوم جهان را دارا است.

سیدمحمد حسینی، رییس انجمن صنایع غذایی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: رتبه هشتادودوم صنعت غذای ایران در جهان در حالی کسب‌ شده که وضعیت‌ صنایع‌غذایی کشور در سال‌های اخیر بهبود یافته و روند رو به رشدی را طی می‌کند. او در ادامه با اشاره به این که این رشد در بخش بسته‌بندی، کیفیت، کنترل و نظارت، استاندارد و سطح دانش علمی بوده است، افزود: به این ترتیب در این سال‌ها شاهد صادرات و تولیدات غذایی ایران به کشورهای مختلف بوده‌ایم.

پرداخت زیان ۵۰میلیارد تومانی کارخانه‌های روغن‌کشی بلاتکلیف مانده است

طبق بند یک و دو مصوبه شورای اقتصاد باید پنج درصد به تعرفه واردات کنجاله اضافه شده و مجوز واردات یک به چهار شود که تاکنون این دو بند اجرایی نشده است. ابوالحسن خلیلی، دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص خرید دانه‌های روغنی از سازمان تعاون روستایی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با این سازمان در حال حاضر دانه سویایی که از کشاورزان خریداری شده تحویل کارخانه‌ها می‌شود. خلیلی خاطرنشان کرد: ضرر و زیان ۵۰میلیارد تومانی کارخانه‌ها در دانه‌های روغنی مثل سویا، کلزا، گلرنگ و آفتابگردان کماکان بلاتکلیف باقی مانده است.