دستگیری باند جاعلان اوراق بهادار و بن‌های غیرنقدی

باند جاعلان اوراق بهادار و بن‌های غیر نقدی کارکنان دولتی در شهرستان مشگین‌شهر متلاشی شد.

به گزارش پلیس، سرگرد «شاهرخ بختیاری» فرمانده انتظامی شهرستان مشکین‌شهر اردبیل، اظهار داشت: پلیس مشکین‌شهر با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، باند جاعلان اوراق بهادار و بن‌های غیرنقدی کارکنان دولتی را دستگیر کند. سرگرد بختیاری افزود: اعضای این باند ۵ نفره در قالب مغازه‌دار بن‌های جعلی را به فروش می‌رساندند. وی گفت: در بازرسی از منزل سرکرده این باند علاوه بر کشف وسایل و ابزار آلات جعل اسناد دولتی بیش از ۲۰۰لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز و یک دستگاه گیرنده ماهواره کشف و ضبط شد.فرمانده انتظامی شهرستان مشکین‌شهر تصریح کرد: تاکنون صدها برگ بن غیر نقدی فروشگاه تعاونی مصرف فرهنگیان به ارزش ۳۶۰‌میلیون ریال جمع‌‌آوری شده است. بازداشت دزدان شب‌رو

با اقدام به موقع پلیس آگاهی مشکین‌شهر سارق حرفه‌ای منازل مردم دستگیر شد.

به گزارش پلیس، در راستای کنترل مجرمان سابقه دار، عصر روز گذشته پلیس آگاهی شهرستان مشکین‌شهر- اردبیل - حین گشت‌زنی به شخصی به نام «محمد علی» در جاده «بارزیل» مظنون شده و وی را دستگیر کرد. فرد دستگیر شده در تحقیقات اولیه پلیسی به نه فقره سرقت خانه‌های مردم در منطقه اعتراف کرد.

پدر و پسر کلاهبرداران ۱۴۰میلیون ریالی بودند

با تلاش ماموران مدیریت آگاهی شهرستان «لنگرود» پدر و پسری که با صدور چک بلامحل ۱۴۰‌میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش پلیس، ماموران آگاهی شهرستان «لنگرود» در پی شکایات دو نفر از کسبه این شهر مبنی بر اینکه پدر و پسری در قبال خرید موبایل و آلومینیوم از آنها اقدام به صدور یک فقره چک به مبلغ ۱۴۰‌میلیون ریال نموده‌اند و با مراجعه آنها به بانک مشخص شده که چک‌ها بلا محل بوده و موجودی ندارد، بلافاصله تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد کلاهبرداران با یک دستگاه پژو از محل متواری شده‌اند، لذا ماموران با پیگیری موضوع موفق به شناسایی خودرو و دستگیری پدر و پسر کلاهبردار به نام‌‌های «محمد حسین» و «سامان» شدند. متهمان در بازجویی‌‌های به عمل آمده اعتراف کردند که علاوه بر بزه انتسابی سه فقره کلاهبرداری مشابه دیگر نیز در شهرهای لاهیجان و بابل انجام داده‌اند.

کشف عتیقه از خودرو سواری

ماموران انتظامی گیلانغرب در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، چندین قطعه شیء باستانی کشف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس به نقل از اداره کل مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا، ماموران پلیس گیلانغرب هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو سواری مظنون شده و آن را متوقف کردند. پلیس در بازرسی از خودروی فوق که از طرف شهرستان سرپل ذهاب به سمت گواور در حرکت بود، تعداد ۴حلقه انگشتر زیرخاکی، ۴عدد سکه، دو عدد مهره سنگی و یک مجسمه شیشه‌ای به شکل انسان، کشف کردند. راننده خودرو که مردی ۴۲ساله و سرنشین آن به نام «عباس» بود، دستگیر و در بازجویی‌ها راننده اظهار داشت که از وجود اشیای عتیقه بی‌اطلاع بوده و اشیای فوق متعلق به سرنشین خودرو است.

تا آخر هفته صورت می‌گیرد

انتقال متهم فیلم منتسب به بازیگر زن به ایران

دادستان عمومی انقلاب تهران گفت: با تلاش پلیس بین‌الملل، متهم اصلی فیلم منتشر شده منتسب به بازیگر سریال نرگس شناسایی و تا آخر هفته توسط پلیس به ایران منتقل می‌شود.

سعید مرتضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: پس از منتشر شدن این فیلم، دادستانی تهران پیگیری این پرونده را با توجه به حساسیت‌هایی که در جامعه به وجود آمده بود عهده‌دار شد و در این خصوص اقدامات قضایی مربوط انجام گرفت. وی ادامه داد: با پیگیری دادستانی تهران و فعال شدن پلیس بین‌الملل فرد یاد شده در خارج از کشور شناسایی شده و تا آخر هفته دستگیر و به ایران منتقل می‌شود.

دستگیری قاچاقچیان ۱۰میلیاردی اشیای عتیقه

قاچاقچیان میلیاردی اشیای عتیقه که قصد فروش عتیقه‌جات به کشورهای عربی را داشتند از سوی پلیس بازداشت شدند.

به گزارش پلیس، ماموران پس از چند روز تعقیب و مراقبت سرانجام چهار تن از اعضای باند توسط ماموران پلیس دستگیر و یک عدد سنگ با حجاری خط میخی، یک عدد لوح فلزی زرد رنگ با خط میخی بر روی زمینه، یک عدد لوح فلزی نقره‌ای رنگ با خط میخی بر روی زمینه از آنها کشف و ضبط شد. به این ترتیب در تحقیقات اولیه پلیس شیراز مشخص شد که اعضای این باند درصدد آن بوده‌اند که اشیای عتیقه مکشوفه را به مبلغ ۱۰میلیارد تومان در کشور امارات به فروش برسانند. همچنین در جریان تجسس در منزل یک تن دیگر از متهمان، تعدادی اشیای قدیمی دیگر نیز کشف شد که برآورد ارزش تاریخی آن نیاز به بررسی کارشناسانه دارد.

۸۰ فقره سرقت با شاه‌کلید

دو متهم به سرقت ضبط و پخش خودرو که با از کار انداختن دزدگیر‏، درب خودروها را با شاه‌کلید باز می‌کردند، پس از دستگیری به ۸۰ فقره ارتکاب جرم اعتراف کردند.

سرهنگ شعبانی، سرکلانتر هشتم پلیس تهران بزرگ در خصوص چگونگی دستگیری متهمان، گفت: ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه نوزدهم آبان‌ماه سال جاری، ماموران کلانتری ۱۲۹«جامی»، دو جوان را مشاهده کردند که در حال باز کردن درب خودرو پژو در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان جمهوری هستند. بدین ترتیب ماموران که به دو جوان مظنون شده بودند، از آنها درخواست کارت شناسایی و کارت خودرو کردند که در همین حین دو متهم اقدام به فرار کردند. سرهنگ شعبانی افزود: در حالی که تعقیب و گریز حدود ۱۵ دقیقه به طول انجامید، سرانجام ماموران با شلیک سه تیر هوایی، دو متهم را دستگیر کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در بازرسی بدنی از دو متهم به هویت «امیرحسین» و «قسمت‌اله»، پنج دستگاه پنل ضبط‌ و پخش خودرو کشف شد و این در حالی بود که بررسی‌ها نشان داد: متهمان از سارقان سابقه‌دار لوازم خودرو هستند، از این رو جهت تحقیقات بیشتر به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.