گروه حوادث- شناسنامه جعلی، راز سرقت ۵/۵میلیون تومانی دزد جوان را فاش کرد. این حادثه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز ۲۰ آبان هنگامی رخ داد که دزد جوانی برای نقد کردن تراول‌های سرقتی به بانک ملی شعبه تهران نو مراجعه کرده بود.

بنابراین گزارش، ظهر روز حادثه در حالی که حاضران در پشت باجه بانک ملی شعبه وزارت دادگستری با فریاد‌های زن جوانی متوجه سرقت تراول‌چک‌های او شدند، بلافاصله بعد از وقوع این حادثه این زن با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین پلیس را در جریان سرقت تراول‌های خود قرار داد.

وی درباره چگونگی به سرقت رفتن تراول‌هایش گفت: دقایقی قبل در حالی که ۵/۵میلیون تومان چک‌پول همراه داشتم به بانک مراجعه کردم در صف مشتریان به انتظار ایستادم و در حال پشت‌نویسی تراول‌ها بودم که پسر جوانی به من نزدیک شد او در یک لحظه قبل از آنکه فرصت عکس‌العمل داشته باشم، تمامی تراول‌ها را از دستم قاپید و به سرعت از بانک خارج شد. این زن در ادامه گفت: به دنبالش دویدم ولی او سریع سوار موتورسیکلت شده و از محل متواری شد.

با توجه به شکایت زن جوان و اطلاعاتی که از مشخصات ظاهری مرد سارق در اختیار پلیس قرار داده بود، ماموران موضوع سرقت و شماره‌های تراول‌چک‌ها را در اختیار تمامی بانک‌ها قرار دادند.

دو ساعت از این حادثه می‌گذشت که کارمند یک بانک طی تماس با پلیس آنان را در جریان مراجعه پسرجوانی با شناسنامه جعلی برای نقد کردن تراول با مبلغ بالا قرار داد.

پلیس بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده و پس از بازداشت پسرجوان به تحقیق از او پرداختند.

کارمند بانک درباره این اتفاق گفت: وقتی از این مرد که قصد نقد کردن تراول‌ها را داشت کارت شناسایی خواستم پس از گرفتن شناسنامه‌اش متوجه تقلبی بودن آن شدم و سریع شماره تراول‌ها را استعلام کرده و متوجه شدم ساعتی پیش به سرقت رفته‌اند.

بدین ترتیب پسر جوان پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد که تراول‌ها را از یک زن به سرقت برده است.

به گزارش خبرگزار ما، به دستور بازپرس روشن شعبه سه بازپرسی دادسرای جنایی تهران متهم جوان برای انجام تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.