مردی در اردبیل که با جلب اعتماد رانندگان خودرو مسافرکش، از آنان کلاهبرداری می‌کرد به جرم ۲۱فقره کلاهبرداری، روانه زندان شد. به گزارش پلیس به نقل از اداره کل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، در پی ارجاع چندین فقره کلاهبرداری از رانندگان آژانس یا خودروهای مسافرکش در شهرستان اردبیل، تحقیقات کارآگاهان پلیس برای شناسایی کلاهبردار آغاز شد. براساس شکوائیه مالباختگان، متهم، خودروها را به صورت دربست به بهانه اینکه عروسی دارند، کرایه کرده و در مسیر راه با نشان دادن مغازه‌های گل فروشی اظهار می‌داشت که مغازه‌ها متعلق به او است.

سپس برای جلب اعتماد رانندگان، به بهانه سرزدن به مغازه، از خودرو پیاده می‌شده و داخل مغازه می‌رفت. یکی از رانندگان در خصوص این کلاهبرداری به پلیس گفت: این کلاهبردار در چهار راه امام خمینی در مقابل مغازه گل فروشی خودرو را متوقف کرد و به بهانه اینکه دوربین فیلمبرداری را در داخل مغازه جا گذاشته است، وارد مغازه شد و چند لحظه بعد برگشت و اظهار داشت که دوربین خراب است و برای تعمیر آن نیاز به پول دارد و از آنجا که پول کم داشت از من درخواست مقداری پول کرد. وی ادامه داد: متهم داخل بازار شد تا دوربین را برای تعمیر به مغازه ببرد، اما هرچه منتظر شدم او بازنگشت.

چهره متهم بلافاصله از سوی شکات چهره نگاری شد و پلیس دریافت که او «شهرام» نام دارد که از سال ۸۳ تحت تعقیب پلیس است. تحقیقات کارآگاهان پلیس برای دستگیری این متهم ادامه داشت که پلیس دریافت، عموی متهم به نام «علی» در زندان به سر می‌برد. علی برای بازجویی فراخوانده شد و از طریق او محل اختفای برادرزاده‌اش کشف شد.

شهرام پس مواجهه حضوری، از سوی ۹تن از شکات مورد شناسایی قرار گرفت و در بازجویی‌ها به ۹فقره کلاهبرداری به شگرد فوق اعتراف کرد.

در ادامه وی روانه زندان اردبیل شد که مجددا با هماهنگی مقام قضایی از زندان تحویل گرفته شد و به ۱۲فقره کلاهبرداری دیگر از رانندگان اعتراف کرد.