سفیر آمریکا در پاکستان تاکید کرد که این کشور مخالفتی با واردات گاز پاکستان از ایران ندارد.

به گزارش ایسنا، رایان سی.کروکر، سفیر ایالات متحده آمریکا در پاکستان، اعلام کرد که آمریکا مانعی بر سر راه پروژه خط لوله ایران ـ پاکستان ـ هند ایجاد نخواهد کرد، چرا که «گاز ارزان‌تر برای صنایع پاکستان ضروری است.»

وی که در جمع اعضای اتاق بازرگانی فیصل‌آباد این کشور سخن ‌می‌گفت، گزارش‌های موجود در خصوص اینکه آمریکا مخالف تامین گاز پاکستان از سوی ایران است را رد کرد.

سفیر آمریکا تاکید کرد: دریافت گاز ارزان برای پاکستان و به‌خصوص صنایع این کشور الزامی است تا هزینه‌های تولید در این کشور کاهش یابد. به گزارش پایگاه خبری نیوکرالا، وی همچنین تصریح کرد که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند که پاکستان از متحدان آمریکاست و نتایج انتخابات اخیر آمریکا تاثیری در روابط دو کشور نخواهد داشت. اظهارات سفیر آمریکا در حالی‌صورت گرفته‌است که پیش‌تر مخالفت آمریکا با اجرایی شدن این پروژه یکی از بزرگ‌ترین موانع تحقق آن از سوی برخی کارشناسان اعلام شده بود.

از سوی دیگر‌، درحالی که نزدیک به سه‌ماه از انتخاب یک شرکت مشاور بین‌المللی برای تعیین قیمت گاز صادراتی پروژه خط لوله صلح می‌گذرد و قرار بود که این شرکت ظرف یک‌ماه با ارائه راهکاری برای قیمت‌گذاری این پروژه، اجرای آن را تسریع کند، پروژه با سکوت ابهام آمیزی روبه‌رو شده است.