ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات فضایی

سیاست‌‏گذاری‌های مناسب در کشور برای توسعه ماهواره‌های مختلف، ماهواره‌برها، ایستگاه‌های زمینی، امنیت فضایی، همکاری منطقه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص منابع مالی بسیار با اهمیت است.

به گزارش ایلنا، طالب‌زاده، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران، با اشاره به اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بخش فضایی کشور، افزود: اکنون پس از گذشت کمتر از دو سال از فعالیت‌های موثر فضایی در کشور، با تعریف چشم‌اندازها باید تعیین کنیم که هدف نهایی این بخش در نهایت رسیدن به کجا است.

رییس سازمان فضایی با مصرف‌کننده خواندن کشور در برخی زمینه‌ها مانند مخابرات ماهواره‌ای و پخش رادیو تلویزیونی، لزوم دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز برای رفع این مشکل و به طور موازی، انتقال و تولید دانش فنی را خاطرنشان کرد.

وی همچنین از اهداف بخش فضایی کشور مواردی را از جمله دستیابی به توانمندی‌های موثر در داخل، نگاه به صنعت فضا به عنوان یک صنعت استراتژیک، تعیین الگوهایی برای رفع نیاز و رسیدن به خودکفایی به خصوص در زمینه ارتباطات و سنجش از دور و نیز، ایجاد زیرساخت‌های مناسب سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: ایجاد دانش جهت طراحی، ساخت و تست ماهواره‌های مخابراتی ضروری است.

وی به مشکل کشور در پرتاب ماهواره و انحصاری بودن آن برای چند کشور خاص اشاره کرد.