اسکایپ: نگارش سوم نرم‌افزار تلفن اینترنتی خود را منتشر می‌کند

شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی مشهور «اسکایپ» (Skype) روز پنج‌شنبه نسخه آزمایشی(بتا) از نگارش سوم نرم‌افزار تلفن ‌اینترنتی خود را منتشر کرد. به گزارش سایت اینترنتی «نیوزفکتور»، شرکت «اسکایپ» که مرکز آن در لوکزامبورگ قرار دارد به عنوان زیرمجموعه غول اینترنتی «یی‌بی»، به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس فناوری تلفن اینترنتی (VoIP) به صورت رایگان و با استفاده از هدفون و میکروفون و از طریق یک نرم‌افزار با یکدیگر صحبت کنند و یا با هزینه اندک، به خطوط تلفن ثابت و یا همراه متصل شوند.

هم‌اکنون شرکت «اسکایپ» نسخه آزمایشی از سومین نگارش نرم‌افزار خود را به صورت رایگان منتشر کرده است. ظاهر نگارش سوم نرم‌افزار «اسکایپ» تغییر کرده و ویژگی‌های متنوعی بدان افزوده شده که از جمله آنها می‌توان به بهبود کنفرانس اینترنتی و ارسال پیغام کوتاه از طریق این خدمات برای موبایل اشاره کرد.

از ویژگی‌های جالب نگارش سوم «اسکایپ»، امکان شناسایی و برقراری تماس با شماره تلفن‌های درج شده در وب‌سایت‌ها است. با استفاده از این ویژگی کاربری که نرم‌افزار اسکایپ را در رایانه خود نصب کرده چنانچه روی هر شماره تلفنی که در وب‌سایت‌ها درج شده دو بار کلیک کند، نرم‌افزار به طور خودکار با شماره یاد شده تماس اینترنتی برقرار می‌کند و کاربر می‌تواند با آن صحبت کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم «اسکایپ ۳» این است که مدیران «آی‌تی» سازمان‌ها می‌توانند آن را در رایانه مرکزی سازمان نصب کرده و امکان استفاده محدود و کنترل شده از این نرم‌افزار تلفن اینترنتی را برای کاربران رایانه‌های سازمان برقرار کنند.

نرم‌افزار «اسکایپ» که نخستین بار در ماه اوت سال ۲۰۰۳عرضه شده بود هم‌اکنون دارای ۱۳۶میلیون کاربر ثبت شده در ۲۰۰کشور جهان است و روزانه حدود ۲۵۰هزار نفر به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود.