نگاه سوم- سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد جمعه‌شب طی مراسمی در تالار وحدت به کار خود پایان داد. این مراسم با حضور مهندس محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش، مهندس محمدرضا جعفری جلوه، معاون سینمایی وزیر ارشاد و احمد جولایی به عنوان دبیر جشنواره برگزار شد. این دوره از جشنواره در حالی به کار خود پایان داد که خسرو سینایی، کارگردان سینمای ایران به دلیل عدم دقت در نوع نگارش کاتالوگ جشنواره و همچنین نوع برخورد برگزارکنندگان این جشنواره با هیات داوران، مراسم را ترک کرد.

در بخش فیلم‌های کودک و مقاومت، تندیس و جایزه نقدی به فیلم «مسافران آسمانی»، ساخته رضا صافی، در بخش معلمان فیلمساز، تندیس و جایزه به‌فیلم «خوشه‌های مهر» به کارگردانی الهه گل محمدی زنجانی، در بخش کودکان استثنایی، دیپلم افتخار و جایزه به فیلم «ذهن زیبا» از ابوالفضل شکیبا و تندیس جایزه نقدی به فیلم «چیزی شبیه چشم‌هایم» از هوشنگ میرزایی تعلق گرفت.

در بخش گروه دانش‌آموزان فیلمساز، دیپلم افتخار به فیلم «بیست» ساخته «بهار مظاهری» از ایران، تندیس سیمین و جایزه به فیلم «دو دقیقه و سی‌و‌ششمین فریم»، محصول مشترک ایران و استرالیا ، تندیس زرین و جایزه به فیلم «واحد» از علیرضا پارسا و مسعود احمدی از ایران اهدا شد.

در بخش انیمیشن دانش‌آموزان، دیپلم افتخار به فیلم «فانوس دریایی» از گروهی از دانش‌آموزان مدرسه بوسنی، تندیس سیمین و جایزه نقدی به فیلم «پسر آب» از گروه دانش‌آموزان مدرسه بلژیک و تندیس زرین و جایزه به فیلم «داستان کاغذ» از مدرسه انیمیشن ژاپن اهدا شد.

در بخش فیلم‌های علمی و آموزشی، دیپلم افتخار به فیلم «آب حیات» از «فرهاد مهرانفر»، تندیس سیمین به فیلم «لرزش» ساخته «دبوراجی« از آمریکا و تندیس زرین به فیلم «مورچه‌های گوشتخوار و زنبورهای جهنده» محصول کمپانی مونالیزای فرانسه تعلق گرفت.

در بخش ویژه خانواده گروه فیلم‌های تربیتی، تندیس زرین به ‌بهترین فیلمنامه به فیلم «درخت صلح» از کانادا، تندیس زرین فیلمبرداری به فیلم «رویای پرواز» از اسپانیا، تندیس زرین بهترین بازیگری به «فرامرز قریبیان» برای بازی در فیلم «رویای خیس»، تندیس بهترین بازیگران خردسال به سه بازیگر به فیلم «درخت صلح» از کانادا و تندیس بهترین کارگردانی به «سیروس حسن‌پور» برای فیلم «چوپان دروغگو» تعلق گرفت.

در بخش گروه فیلم‌های کوتاه کودکان و نوجوانان، دیپلم افتخار به «لیزانه- لارس اولارناس» از آلمان، تندیس سیمین به فیلم «همه روزهای خوب» ساخته «مهدی جعفری» و تندیس زرین به «درخت صلح» از کانادا اهدا شد.

در بخش فیلم‌های بلند کودکان، دیپلم افتخار به فیلم «چوپان دروغگو» ساخته «سیروس حسن‌پور»، تندیس سیمین به فیلم «پسر زشت» از «محرم زینال‌زاده» و تندیس زرین به فیلم «سینه سرخ» از «پرویز شیخ‌طادی» تعلق گرفت.

در بخش داستان کوتاه خانواده نیز دیپلم افتخار به «اینو پوست کن» از ایتالیا تعلق گرفت.

در بخش فیلم بلند خانواده نیز تندیس زرین به «پوران درخشنده» برای فیلم «رویای خیس» تعلق گرفت.

در بخش مستند دانش‌آموزان، دیپلم افتخار «کم لادین» از مدرسه بلژیک، تندیس سیمین به فیلم «ما جنگ نمی‌خواهیم» از مدرسه فنلاند، تندیس زرین به فیلم «من فقط ایدز دارم» از «علیرضا دهقان» از ایران تعلق گرفت.

در بخش انیمیشن حرفه‌ای، دیپلم افتخار به فیلم «هدیه در روز کریسمس» به اثری از آلمان، تندیس سیمین به فیلم «هبوط» ساخته سعید ایمانی و تندیس زرین به فیلم «هدیه» از «جسیکا لانک پردا» محصول مشترک اسکاتلند و انگلستان اهدا شد.

در بخش فیلمسازان مستند، دیپلم افتخار به فیلم «آقای هنر» ساخته «رضا بهرامی‌نژاد»، تندیس سیمین، مشترکا به فیلم‌های «مالا» ساخته «کوروش فرزانگان» و «به دورها نگاه کن» از نروژ و تندیس زرین جشنواره به فیلم «ذوالجناح» ساخته «محمدرضا وطن‌دوست» تعلق گرفت.

دربخش فناوری آموزشی، لوح تقدیر به یک دهه مدیریت از «رحمت‌ا... محرابی» و لوح تقدیر به وزیر آموزش و پرورش تعلق گرفت.

اما جشنواره فیلم رشد در حالی سی و ششمین دوره خود را پشت سر گذاشت که به نظر می‌رسد این جشنواره به‌طور جدی نیازمند بازنگری مجدد در نوع سیاست‌گذاری خود است.