رییس اتحادیه‌ هتل و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران گفت: شهرداری تهران لایحه‌ پرداخت عوارض در اقساط پنج تا ۱۰ ساله را پس از بهره‌برداری تایید کرد.

محمد علی فرخ مهر، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرداری تهران برای اولین بار در کشور لایحه‌ای را به نفع صنعت هتل‌داری تایید کرد، افزود: در گذشته هزینه‌های پرداخت عوارض به شهرداری طوری بود که هتل‌سازان در شروع ساخت هتل با مشکل مواجه می‌شدند، بنابر این طرحی برای پرداخت عوارض پس از بهره برداری هتل در اقساط بلند مدت به شهرداری تنظیم و به مجلس ارائه شد که این طرح نیز مصوب شد.

رییس اتحادیه‌ هتل و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران، افزود:‌ طرح پرداخت عوارض هتل‌ها به شهرداری در اقساط بلند مدت، اکنون در شهرداری تهران با مشخص شدن زمان تنفس‌ها، تایید شده و برای صدور آیین‌نامه‌ اجرایی به شورای شهر فرستاده شده است.

وی گفت: اتحادیه‌ هتل‌داران با لایحه‌ تایید شده و زمان تنفس‌های مشخص شده از سوی شهرداری تهران مشکلی ندارد و مورد تایید است و تنها منتظر صدور آیین‌نامه‌ اجرایی از سوی شورای شهر هستیم.

فرخ مهر این اقدام را به نفع صنعت هتل‌داری کشور دانست و اظهار کرد: اکنون تمام مسوولان حاضر در شورای شهر باید در جهت صدور آیین‌نامه اجرایی سریع‌تر اقدام کنند تا از رکود خارج شویم.