قوانینی که برای تولیدکننده‌ها از سوی مجلس تصویب می‌شود، حامی‌ تولیدکنندگان عسل نیست.

عفت رییسی، رییس اتحادیه زنبورداران کشور، در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات فعلی زنبورداران گفت: ‌با وجود این که اتحادیه زنبورداران با ۵۰هزار خانوار به کار پرورش زنبور عسل مشغول بوده و سالانه از هر کندو ۵/۱۲ کیلو عسل استخراج می‌کند، ولی تا به حال هیچ حمایتی از سوی دولت و سازمان‌های ذی‌ربط مشاهده نکرده است.

رییسی همچنین افزود: اتحادیه زنبورداران با شرکت ۱۰ اتحادیه استانی در اوایل سال تشکیل شد و امیدواریم تا پایان سال به ۱۵ اتحادیه سراسری برسیم و بتوانیم تولید عسل طبیعی و مرغوب را بالا برده و خدمتی برای اکوسیستم منطقه داشته باشیم.

وی نبود نقدینگی و ردیف بودجه در اختیار اتحادیه و مشکل بیمه و تامین اجتماعی با توجه به سختی کار را از مشکلات زنبورداران دانست و گفت: نظارت نکردن وزارت بهداشت و درمان بر تولید عسل‌های تقلبی و دست ساز باعث شده که قیمت عسل پایین آمده و موجب دلسردی زنبورداران شود. رییس اتحادیه زنبورداران با اشاره به این که در ۲۷ سال گذشته هیچ حمایتی از زنبورداران نشده، افزود: ما از دولت می‌خواهیم به کمک صنف‌ها و بخش‌هایی بیاید که واقعا تولید‌کننده هستند و امور را به تشکل‌ها واگذار کند و امکانات لازم را در اختیارشان بگذارد و به آنها اعتماد داشته باشد.