افزایش مکان‌های ارائه‌دهنده اینترنت بی‌سیم در دنیا

گروه کامپیوتر- افزایش میزان تقاضای کاربران سرتاسر دنیا برای استفاده از اینترنت بی‌سیم در نهایت به افزایش ۴۷درصدی ایجاد lotspotها(فضاهای استفاده رایگان از اینترنت بی‌سیم مانند لابی‌هتل‌ها) در جهان منجر شد.براساس پیش‌‌بینی موسسه تحقیقاتی ABI، تعداد lotspotهای تجاری تا پایان سال ۲۰۰۶ به ۱۴۳هزار و ۷۰۰ مکان در جهان می‌رسد. این گزارش نشان می‌دهد ۷۴درصد از کل این مکان‌ها در آمریکای شمالی و اروپا هستند در حالی که مناطق آسیای پاسیفیک روند روبه رشد سریع‌تری را در پیش گرفته‌اند.«استن اسکت» معاون این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «تا سال ۲۰۱۱ کشورهای آسیای پاسیفیک به لحاظ تعداد lotspotهای اینترنت بی‌سیم از اروپا و آمریکای شمالی هم پیشی می‌گیرند».

در حال حاضر اما اروپا هنوز با داشتن بیش از ۵۷هزار lotspot رتبه اول را در بازار اینترنت بی‌سیم دنیا در اختیار دارد.

این در حالی است که از میان مکان‌های عمومی اختصاص یافته به استفاده رایگان از اینترنت بی‌سیم، رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد با در اختیار داشتن ۴هزار lotspot بیشترین فضاهای lotspot را در دنیا به خودشان اختصاص داده‌اند. طبق تحقیقات انجام شده در واقع، اغلب کاربران به کنترل ایمیل‌های شخصی و گشت و گذار در اینترنت در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها، علاقه زیادی دارند.

به این ترتیب طبق پیش‌بینی کارشناسان ABI، تا سال ۲۰۱۰ صنعت گردشگری و مهمانداری جهان بیشتر از ۱۰۹هزار lotspot اینترنت پرسرعت بی‌سیم را عرضه خواهد کرد.