معاون راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش ساعت اجرای طرح زوج و فرد از ساعت ۱۹:۳۰ به ۱۸ از دیروز ۲۰ آبان خبر داد. حسین ساجدی‌نیا با اشاره به آغاز فصل پاییز و زمستان و کاهش پیک ترافیک روزهای هفته از ساعت ۲۱ به ۲۰‌، افزود: راهنمایی و رانندگی برای سرشکن‌کردن بار‌ترافیک آن زمان ساعت پایان طرح ترافیک را یک و نیم ساعت کاهش داده است تا عبور و مرور و تخلیه در شریان‌های اصلی به راحتی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۳درصدی میزان تصادفات در ۷ ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: علاوه بر این طی این مدت تصادفات منجر به فوت ۱۲‌درصد، تصادفات منجر به خسارت ۱۱‌درصد و تصادفات ناشی از اشکال هندسی معابر ۱۸‌درصد کاهش یافته است. ساجدی‌نیا با اشاره به این مطلب که در بزرگراه‌ها با کاهش ۲۲‌درصدی تصادفات مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: متاسفانه بیشترین مشکل تصادفات در حاشیه‌شهر و به ترتیب مربوط به مناطق ۴، ۵، ۲۱، ۲۲، ۱۹‌، ۲۰ و ۱۵ بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر‌ماه تقریبا ۳هزار و ۵۰۰ خودرو توسط گشت‌های نامحسوس بزرگراه‌ها به پارکینگ منتقل می‌شوند، تاکید کرد: کنترل ترافیک بزرگراه‌ها هنوز هم در وضعیت خوبی قرار ندارد که عدم‌نصب دوربین‌های کنترل سرعت توسط دستگاه‌های مربوطه مهم‌ترین علت این مساله است. معاون راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در‌خصوص مراکز اجراییات راهنمایی و رانندگی نیز با اشاره به اینکه روزانه ۱۷۰۰ مورد مراجعه وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها حدود ۵۰ پرونده نیازمند بررسی بیشتر بوده و در بقیه موارد مراجعان از رسیدگی راضی و پرونده مختومه می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه از امروز طرح تشدید برخورد با متخلفان موتورسوار به اجرا در‌خواهد آمد، گفت: با وجود آنکه از سال گذشته تاکنون میزان برخورد با موتور‌سواران ۱۱۸‌درصد افزایش یافته است اما هنوز هم در بحث استفاده از کلاه ایمنی با موتورسوران با مشکل جدی مواجه هستیم.