دکتر «محمود احمدی‌نژاد» رییس‌جمهوری، نتیجه انتخابات اخیر کنگره و سنا در آمریکا را نشان‌دهنده «نارضایتی مردم این کشور و به تنگ آمدنشان از سیاست‌های دولت آمریکا» دانست. احمدی‌نژاد تاکید کرد: مفهوم نتیجه حاصل شده از این انتخابات این است که اکثریت مردم آمریکا از بازهای دولتشان خسته شده‌اند. دولت در ۲ سال گذشته ۴۸۰هزار سکه توزیع کرده است

ایرنا- دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، نتیجه انتخابات اخیر کنگره و سنا در آمریکا را نشان‌دهنده نارضایتی مردم این کشور و به تنگ آمدنشان از سیاست‌های دولت آمریکا دانست.

رییس جمهوری دیروز در همایش سالیانه دانش‌پژوهان نخبه در تهران ‌گفت: در انتخابات آمریکا تنها ۴۰درصد از واجدین شرایط شرکت کردند و برای این انتخابات بیش از۴۰میلیارد دلار هزینه شده است.

احمدی نژاد تاکید کرد: مفهوم نتیجه حاصل شده از این انتخابات این است که اکثریت مردم آمریکا از «باز»‌های دولتشان خسته شده‌اند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری‌اسلامی ایران و مخالفت‌های دشمنان در برابر آن اشاره کرد و گفت: در موضوع هسته‌ای به دروغ از انحراف احتمالی ایران از مسیر صلح‌آمیز ابراز نگرانی می‌کنند و آدمکش‌هایی که دستشان به خون مردم مظلوم آغشته است، به‌دروغ خود را نگران جان انسان‌ها نشان می‌دهند. احمدی نژاد تاکید کرد: به‌لطف خدا، ملت ما مقتدرانه و با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت راه خود را ادامه خواهد داد و دشمن هیچ غلطی در موضوع هسته‌ای نمی‌تواند بکند. رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر تلاش همه برای ساختن کشور گفت: کشور با اراده، همت و تلاش ملت به ویژه جوانان متعهد و متخصص ساخته می‌شود. رییس جمهوری با ذکر این نکته که برقراری عدالت در جامعه با موانع متعددی رو به رو است، گفت: در راه اجرای عدالت فتنه‌ها به‌پا می‌کنند و عده‌ای که به سوء استفاده از بیت‌المال عادت کرده‌اند، در مقابل تحقق و اجرای عدالت می‌ایستند و موضع‌گیری می‌کنند.

احمدی نژاد در ادامه جوانان و نوجوانان عضو کانون‌های نخبه را از بهترین سرمایه‌های کشور خواند و گفت: آینده کشور به دست شما جوانان و نوجوانان مومن و پرتلاش ساخته می‌شود و کشور به داشتن سرمایه‌های ارزشمندی همچون شما افتخار می‌کند. رییس جمهوری پس از اهدای جوایز این برگزیدگان با اشاره به اینکه به برگزیدگان کتاب جایزه داده شده است، گفت: به دکتر الهام (رییس دفتر رییس جمهوری) گفتم که به این جوانان و نوجوانان ممتاز سکه جایزه بدهد. احمدی نژاد درهمین رابطه گفت: در روزهای گذشته یکی از مسوولان نظارتی کشور در گزارشی به من اعلام کرد که در دو سال گذشته بیش از ۴۸۰هزار سکه توسط دولت توزیع شده است. رییس جمهوری افزود: امیدوارم این سکه‌ها به کسانی که حقشان بوده رسیده باشد اما چه کسی از این جوانان و نوجوانان فعال و ممتاز و نمونه برای گرفتن سکه بهتر است.