اداره کل روابط عمومی وزارت کار و امور‌اجتماعی به نقل از بابایی‌نژاد، مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی این وزارتخانه، خبر مربوط به مصاحبه وی با روزنامه دنیای‌اقتصاد در حاشیه مجمع عمومی فوق‌العاده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران را تکذیب کرد. در نمابر ارسالی این اداره کل آمده است: ایشان تاکنون مصاحبه‌ای با خبرنگار روزنامه دنیای‌اقتصاد نداشته و آن را به هفته بعد از دهم آبان‌ماه موکول کرده است. آقای بابایی‌نژاد ادعای روزنامه یادشده را مبنی بر تلاش اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار و اموراجتماعی در جهت تهیه صورتجلسه با تاکید بر حدنصاب رسیدن مجمع و برگزار نشدن انتخابات رد کرده است. همچنین بابایی‌نژاد اظهارات منتسب به وی مبنی بر دخالت‌های مسوولان خانه کارگر را در جریان انتخابات تکذیب کرد.

پاسخ گروه تشکل‌ها

واقعیت آنکه بی‌نظمی دست‌اندرکاران برگزاری نشست مجمع عمومی کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران از یکسو و حضور تیمی از مسوولان وزارت کار و اموراجتماعی (دست‌کم ۱۰نفر) در این مراسم و اختلاف‌نظر درباره چگونگی برگزاری آن، باعث شد که مسائل حاشیه این نشست بیش از متن آن باشد. خبرنگار دنیای‌اقتصاد در طول این نشست که بیش از ۶ساعت به طول انجامید، گفت‌وگوهای متعدد و پراکنده‌ای را با اعضای هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی و مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار و اموراجتماعی انجام داد که به دلیل محدودیت صفحه تشکل‌ها امکان انتشار تمامی آنچه که در روز دهم آبان‌ماه گذشت، وجود نداشت. به همین دلیل،‌ خبرنگار گروه تشکل‌ها تنها توانست بخشی از گفته‌های بابایی‌نژاد را در خصوص دلایل بروز تشنج در نشست یاد شده، منتقل کند.

ضمن اینکه تایید گفته مدیرکل وزارت کار مبنی بر موکول کردن مصاحبه مفصل برای هفته آینده، نمی‌توان دلیلی برای به چاپ نرساندن گفت‌وگوی ایشان با خبرنگار دنیای‌اقتصاد دانست. قابل ذکر است که دنیای‌اقتصاد تنها برای جلوگیری از پیچیده‌تر شدن ماجرای روز دهم آبان‌ماه گذشته، بخشی از گفته‌های اعضای کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی را درباره دخالت وزارت کار و اموراجتماعی و همچنین اظهارات مدیرکل سازمان‌های کارفرمایی و کارگری به چاپ نرساند. امید است که در سایه تداوم سیاست روزنامه مبنی بر رعایت آرامش به منظور حصول نتیجه، مشکلات ایجاد شده در خصوص برگزاری نشست و انتخابات فراهم شود.