عضو جامعه جنگلبانان ایران، با اشاره به واردات سالانه یک میلیون مترمکعب چوب به ایران گفت:‌ در راستای مذاکرات صورت گرفته میان روسای سازمان‌های جنگلداری ایران و روسیه،‌ از ابتدای سال آینده میلادی امنیت سرمایه‌گذاری تمامی بهره‌برداران ایرانی از جنگل‌های روسیه تضمین خواهد شد. عبدالغفار شجاع در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود:‌ در راستای نشست مشترک روسای سازمان جنگلداری کشورهای ایران و روسیه و جمعی از تولیدکنندگان چوب کشور در وزارت جهاد کشاورزی،‌ توافقاتی در مورد فراهم آوردن تسهیلات لازم برای واردات چوب از روسیه به ایران حاصل شد.

شجاع افزود: براساس اعلام رییس سازمان جنگلداری روسیه از اوایل سال جدید میلادی قانون جدیدی در مورد بهره برداری از جنگل‌های روسیه وضع شده به طوری که براساس این قانون جدید، ‌امنیت تمامی بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران در بخش چوب روسیه تامین خواهد شد.

وی همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنایع چوب دو کشور،‌ معافیت مالیاتی برای شرکت‌های ایرانی به منظور واردات ماشین‌آلات برای بهره‌برداری از جنگل به کشور روسیه، ‌رفع مشکلات بانکی برای شرکت‌های ایرانی، ‌آموزش کارکنان سازمان جنگل‌ها و بهره‌برداران و تولید‌کنندگان و برداشت‌کنندگان چوب را از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو میان مسوولان سازمان جنگلداری دو کشور ایران و روسیه اعلام کرد.

وی خواستار توجه دولت در مورد حفاظت و ساماندهی جنگل‌های ایران و ‌جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه مخصوصا چرای دام شد و‌‌ گفت:‌ تولید‌کنندگان نیز متعهد خواهند بود که در جهت اهداف و سیاست‌های دولت در زمینه حفاظت از جنگل‌های کشور گام بردارند.